Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som sagt en 97. E39 520i. Jeg har nå litt problemer med temperaturen på bilen min. Altså tempmåleren går fort som F opp i høg temp, over midten som er vanlig.

Flere ting som skjer:

- Varmeapparatet "produserer" ikke varm luft i det hele

- Motoren går fint men blir bra varm

- Olje nivået er ok

Så, er det termostaten som har tatt kvelden eller er det noe mer alvorlig enn det?

Skrevet

sjekk termostaten eller vannpumpa! og kordan stand e viskose koblinga.. når du først river av dette er d bare å bytte vann pumpe og termostat så vet du at dette virker:)

Skrevet

har du hatt lekkasje eller akkurat fylt kjøleveske? Du er sikker på det ikke er luft? Flere tråder om dette hvis du bruker søkefunksjonen :wink:

Skrevet
et tips ang termostat! bruk en liten bor å bor et hul i termostaten der pilen er! luftinga går som en drøm da :)

Jepps, men viktig med lite hull. MAX 2mm.

Alt over det er overdrevet, og gjør at tempen kan stige veeelidg langsomt på kalde dager.

Skrevet

Ok, det er noe bra rart med kjøleanlegget nå. Kjører jeg på rett fram, ikke oppover eller ned over så stiger temperaturen opp på det røde feltet. Men når jeg kjører oppover så synker det fort som F ned til normalt nivå. Så jeg tror det er termostaten og\eller vannpumpa som har tatt kvelden. Motoren er heller ikke varmere enn normalt når jeg kjenner etter på den.

Skrevet
En ting er helt sikkert.

IKKE kjør med den sånn.

Det kan bli arbeidsomt og dyrt!

Plukk av pumpe og termostat.

Nå skal den stå der den står til jeg får ny pumpe og termostat

Skrevet
En ting er helt sikkert.

IKKE kjør med den sånn.

Det kan bli arbeidsomt og dyrt!

Plukk av pumpe og termostat.

Nå skal den stå der den står til jeg får ny pumpe og termostat

:clap:

Da ordner det seg etterhvert vettu. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...