bjolav Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Hei. Jeg har bytta fjærer og dempere på 520'n min nå, men når jeg slapp ned bilen foran skjedde det noe. på passasjersiden sitter toppmutteren like over topplageret, det er kun litt av gjengene som stikker opp (ca. 1 cm.)Mens på den andre sida er mutteren og helt oppe av hullet!!! alt i alt stikker det opp ca. 3 cm! Hva F***!! er galt? Har drevet med den J*****!! møkkabilen i over ei uke nå, måtte innom tre forskjellige plasser for i det hele tatt å få tak i støtdempere som passet til bilen. Bynne å bli litt i overkant desperat her! Bud.
benger Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Har bytta dempere foran på min for en stund tilbake... Fikk rette dempere via Mekonomen etter 2 dager. Enten har du hatt så uflaks og fått 2 forskjellige dempere(lite sannsynlig) En demper med 22mm lang stempelstand under gjenger, og en med 44mm. Når jeg hadde fått montert demperne, slapp jeg den ned på bakken, og strammet til mutteren med luft. hadde jeg gjort det for hånd, ville stanga inni demperen gå rundt, uten at jeg hadde fått strammet muttern. Er mutteren for slakk vil det komme dunkelyder fra tårnlageret. Den må heller ikke overstrammes. Jeg kan se ca 4-5 gjenger over mutteren. viktig at alle skiver/plater og fjærskåler blir lagt riktig på plass
Arild G. Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Mens på den andre sida er mutteren og helt oppe av hullet!!! skjønner ikke helt denne setninga
Pedi Skrevet August 4, 2007 Skrevet August 4, 2007 Det finnes to typer støtdemperlager til denne bil. Derav 2 typer støtdempere. En med lang stamme og en med kort stamme til gjengepartiet. Kan stemme som Banger sier, at det er 22mm forskjell på lengden.
Gunnar Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Tror skillet var 7/90 eller noe sånt, så det er viktig at du oppgir riktig produksjonsmåned når du bestiller dempere. I tillegg har du jo da det at noen kan ha byttet topplager til andre typen en gang i tiden - da er du like langt. Uansett; det skal ikke være noen glipe mellom mutteren og topplageret i det hele tatt når bilen står nedpå.
bjolav Skrevet August 11, 2007 Forfatter Skrevet August 11, 2007 Takk for svar!! Det viste seg å være feil dempere. Men har fått riktige nå. Bud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå