Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bytta motor i bilen ifra m20b20 til m20b25. Men får selvfølgelig ikke start ved å vri om nøkkelen. Det går helt fint å trille bilen igang!

Trodde det kunne være noe galt med batteriet, så tok å prøvde med startkabler. Resultat: ingenting skjer.

Tok så vekk startkablene. Resultat: startmotor går, og bilen starter! wtf?

Etter å ha stoppet den for så å prøve å starte igjen, skjer ingenting igjen..

Prøvde med ett annet batteri, men det skjer likevel ingenting.

forstår ingenting av hva som skjer. trenger hjelp

Skrevet

Litt usikker her.

Går startmotoren når du prøver å starte eller ikke?

Hvis startmotoren går rundt men ikke motoren, er nok problemet den mekanismen som gjør at startmotoren kommer i kontakt med svinghjulet. tror den heter for en solenoid eller noe sånt.

Hvis startmotoren ikke går rundt ville jeg tippet på ledningsfeil, eller dårlig jording. Sjekk alle ledninger og kontaktflater

Skrevet

startmotoren går ikke rundt, skal sjekke alle ledninger. har en kamerat med samme motor, så får se om ledningene er koblet rett. Men er rart den starta etter vi tok av startkablene :?:

Skrevet

Har nå målt spenningen på batteriet. Det viser 11,5Volt når bilen ikke er i gang. Når bilen er i gang viser det 8Volt. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå :?:

Skrevet
tipper de kan vere jorings kabelen fra bunnpanna til karoseriet som er så å si av
har byttet den kabelen, så er ikke det som er problemet :)

http://www.putfile.com/pic.php?img=6266417

sånn er det koblet på starteren, og slik skal det være. La ett skrujern mellom styrestrøm og pluss, da startet den lett som bare det.

Hvor i alle dager ligger feilen da?? er tom for ideer jeg nå. Fortsatt null respons når jeg vrir om nøkkelen. Ikke lader den heller :cry:

Skrevet

Det kan være kontakta i enden av tenningslåsen som er slitt.

At det er så mye slakk i den plastdelen som du vrir rundt når du vrir på nøkkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...