Iver Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Lurer på hva turbo folket gjør med veiv hus ventilasjonen på sine biler. Sliter med min M3 som jeg har bygget turbo på. Det virker som det er for mye trykk i bunnpanna til at de originale slangene på veivhus ventilasjonen klarer å holde tritt. Den ene som kommer fra bunnpanne/tråget som originalt går rett i innsuget, går nå til en egen catch tank. Den andre som har forgreining fra toppen er fortsatt original, og går dit. Det gjør at catch tanken min fylles rimelig fort med olje, samt at det virker som at det trykkes noe olje ut i eksoshuset på turboen og da må det være noe for mye trykk en plass. Jeg har toppmontert turbo, og retur går til nippel i blokka. Hva er det jeg har gjort feil? Eller må det bygges mer en de avluftningene som er originalt? Kan det være nok med ett T-stykke på forgreininga som går til toppen, slik at jeg får på 2 slanger på catch tanken? Vært interessant å hørt hva folket har gjort på sine biler Mvh Iver
Ballder Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Den på toppdekselet bør du hive ut i fri luft med en gang/catch. Den i bunntroa ville jeg mene du kan la være der den var. Hakke litt liten slange dim på returen da? Bør være dobbelt tykkelse av trykkslange..
Iver Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Den på toppdekselet bør du hive ut i fri luft med en gang/catch.Den i bunntroa ville jeg mene du kan la være der den var. Hakke litt liten slange dim på returen da? Bør være dobbelt tykkelse av trykkslange.. Er ett Y-kors fra bunnpanna der originalt den ene går til underside innsug og den andre opp til toppen av innsug via separator... Er trykk i den som kommer fra bunnpanna virker det som siden det fylles opp i catch. Skal prøve å kjøre begge rett i catch. Dim på retur fra turbo er 1cm' Takker for tips
Ballder Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Ta i hvertfall den fra bunnpanna og legg slik at den har en del høyde før den går i tanken. Var litt kjapp i sted. Selvsagt må bunnpanne lufting legges ut også, ellers blir det fort mye trykk der ja. Når det gjelder retur, så ville jeg personlig hatt minst 15mm innvendig på det trangeste punkt. 10mm skulle vel kanskje funke tilsynelatende ok... men synes det er snaut jeg da. Regner med at du har ett godt fall på retur siden du har toppmontert turbo, men som sagt.. Synes det var litt tynn retur. Gammel turbo som har gått langt? Kjørt lenge med den returen du har nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå