Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal kjøre inn Ramlager og Thrust lager (Rådelager, veivlager, veivbæringslager) kjært barn har mange navn.

Helst vil jeg ha svar av noen som har gjort dette før. Hørt om det å stå på tomgang i halvtime, kjøre ni hardt rett etterpå osv. Men hva sier dere?

Skrevet

Det viktigste er å ikke starte bilen med en gang. Dra av coilledningen og dra den på startern i 1 minutt eller noe så du er sikker på at det er oljetrykk eller olje film rundt i lagererne.

Så starte den la den bli varm og kjør normalt noen mil så er det fint.

Dette er det jeg pleier å gjøre..

Er kansje noen andre meninger om dette og.

Skrevet

Når du monterer nye veiv og rådelagre sjekker du at det snurrer lett etterpå, veiva skal snurre lett, men med råder og stempler i vil det bli mer motstand pga. friksjon mellom ringer og sylindre. men du trenger ikke kjøre inn lagra. bare kjør som vanlig. turtallsperre hele dagen, eller rolig økonomisk kjøring, alt etter hva du pleier. bytter du ringer derimot, må du være mer nøye

Skrevet
Når du monterer nye veiv og rådelagre sjekker du at det snurrer lett etterpå, veiva skal snurre lett, men med råder og stempler i vil det bli mer motstand pga. friksjon mellom ringer og sylindre. men du trenger ikke kjøre inn lagra. bare kjør som vanlig. turtallsperre hele dagen, eller rolig økonomisk kjøring, alt etter hva du pleier. bytter du ringer derimot, må du være mer nøye

Skal ikke ut med stempler. Kun bytte veiv å lager. Ok.. Noen med flere innspill, så takker jeg for det :) Men knall gode hittil :D

Skrevet

Fra en del lagerprodusenter ble det tidligere levert med måle tråd for kont av lagerklaring ved montering av motor, og ofte en type lager smøring som holdt oppe bærefilm til oljen kom fram fra oljepumpa .Når motoren har startet og oljelampa slukker er det bare og kjøre i vei som normalt.

Skrevet
Fra en del lagerprodusenter ble det tidligere levert med måle tråd for kont av lagerklaring ved montering av motor, og ofte en type lager smøring som holdt oppe bærefilm til oljen kom fram fra oljepumpa .Når motoren har startet og oljelampa slukker er det bare og kjøre i vei som normalt.

Hørt om det du sier der. Men vet ikke om det følger med på mitt. Bestilt fra Koed. (kommer i posten te uka)

Skrevet

Bruker mikrometer for å skjekke etter urundhet. Så det skal nok gå fint uten :) Veiva er ikke slipt men blokka den står i er uten bank,, så den er nok tipp topp :)

Skrevet

ja kan jo bare sette inn lagerene med vanlig olje, funker fint det.. har gjort det me de bilene jeg har overhalt. hovedsaklig cosworther.. og når det går på de går det nok på en utrimma motor og=)

Skrevet

Lagere skal ALDRI kjøres inn!

Det er jo ikke noe som skal slites til uansett. Bare sørg for at det er oljefilm mellom lager og veiv før du starter. I prinsippet så skal veiva og lager til enhver tid være separert med en oljefilm og ikke ha noe som helst fysisk kontakt.

Stempelringer derimot skal kjøres inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...