Fliid Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Lurer på hvordan jeg skal kjøre inn Ramlager og Thrust lager (Rådelager, veivlager, veivbæringslager) kjært barn har mange navn. Helst vil jeg ha svar av noen som har gjort dette før. Hørt om det å stå på tomgang i halvtime, kjøre ni hardt rett etterpå osv. Men hva sier dere?
MotorViagra Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Det viktigste er å ikke starte bilen med en gang. Dra av coilledningen og dra den på startern i 1 minutt eller noe så du er sikker på at det er oljetrykk eller olje film rundt i lagererne. Så starte den la den bli varm og kjør normalt noen mil så er det fint. Dette er det jeg pleier å gjøre.. Er kansje noen andre meninger om dette og.
Bimmerlars Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Når du monterer nye veiv og rådelagre sjekker du at det snurrer lett etterpå, veiva skal snurre lett, men med råder og stempler i vil det bli mer motstand pga. friksjon mellom ringer og sylindre. men du trenger ikke kjøre inn lagra. bare kjør som vanlig. turtallsperre hele dagen, eller rolig økonomisk kjøring, alt etter hva du pleier. bytter du ringer derimot, må du være mer nøye
Fliid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Når du monterer nye veiv og rådelagre sjekker du at det snurrer lett etterpå, veiva skal snurre lett, men med råder og stempler i vil det bli mer motstand pga. friksjon mellom ringer og sylindre. men du trenger ikke kjøre inn lagra. bare kjør som vanlig. turtallsperre hele dagen, eller rolig økonomisk kjøring, alt etter hva du pleier. bytter du ringer derimot, må du være mer nøye Skal ikke ut med stempler. Kun bytte veiv å lager. Ok.. Noen med flere innspill, så takker jeg for det Men knall gode hittil
Bonden Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Fra en del lagerprodusenter ble det tidligere levert med måle tråd for kont av lagerklaring ved montering av motor, og ofte en type lager smøring som holdt oppe bærefilm til oljen kom fram fra oljepumpa .Når motoren har startet og oljelampa slukker er det bare og kjøre i vei som normalt.
Fliid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Fra en del lagerprodusenter ble det tidligere levert med måle tråd for kont av lagerklaring ved montering av motor, og ofte en type lager smøring som holdt oppe bærefilm til oljen kom fram fra oljepumpa .Når motoren har startet og oljelampa slukker er det bare og kjøre i vei som normalt. Hørt om det du sier der. Men vet ikke om det følger med på mitt. Bestilt fra Koed. (kommer i posten te uka)
Bimmerlars Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Måletråd er lurt ja, dersom du ikke har målt veiva med micrometer og vet den ikke er slipt
Fliid Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 Bruker mikrometer for å skjekke etter urundhet. Så det skal nok gå fint uten Veiva er ikke slipt men blokka den står i er uten bank,, så den er nok tipp topp
Stianvi Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 ja kan jo bare sette inn lagerene med vanlig olje, funker fint det.. har gjort det me de bilene jeg har overhalt. hovedsaklig cosworther.. og når det går på de går det nok på en utrimma motor og=)
Kristov Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Lagere skal ALDRI kjøres inn! Det er jo ikke noe som skal slites til uansett. Bare sørg for at det er oljefilm mellom lager og veiv før du starter. I prinsippet så skal veiva og lager til enhver tid være separert med en oljefilm og ikke ha noe som helst fysisk kontakt. Stempelringer derimot skal kjøres inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå