Bushnell Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 jeg har en 318 som antageligvis er byggd om til 318 is. For når jeg slår opp bilen på diverse sider, feks gsbilbdeler.no eller lignende får jeg opp att det er en modell E36, sedan, 318iM40 og på den svarte plata ved torpedoveggen står det også att det er en 318i. Men så i vognkortet står det att motoren har 103 kw som er ca 140 hester som da burde tilsvare att det er en IS motor, og siden det står i vognkortet er det vel da også godkjent, men for å være sikker, står det noe sted på motoren hva slags motor det er? bare for å være sikker på att det faktisk er en is motor i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 les her, her står det litt om hvordan gjenkjenne en is motor http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=56209 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 Ok, jeg har reg kjede osv så da er det vel IS motor jeg har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 M43 har også regkjede, men du ser jo forskjell på en M43 og M42/M44. Helt annen topp på 16v motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet August 7, 2007 Forfatter Share Skrevet August 7, 2007 coilene er plassert ved dempertårnet også som beskrevet. Men er det orginalt med grenrør på IS motorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 er orginalt med grenrør på is! men du ser jo fort om det er 318is på drag og hvordan toppen ser ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet August 7, 2007 Forfatter Share Skrevet August 7, 2007 Det er nok is ja, for den kommer ganske bra på 4,5 - 5 tusen rpm. Men jeg synes egentlig ikke den går spesielt bra til å ha 140 hk. Blir ganske bra frakjørt av en 320i hvertfall. Men det er sikkert litt mer nm i 6ern + att han har 10 hester mer. Er også skivebremser forran og bak, det er vel ikke orginalt på vanlig 318 i? Grunnen til att jeg lurer på alt dette er att jeg skal bytte bremseskiver å diverse foringer osv, så da er det greit å vite hva som er byttet da ikke alt går omhverandre. Kjedelig å kjøpe feil deler :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 legg opp ett bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 for 316/318 med skive bremse og. men model er din bil ? er det sedan så skal den vel være rimelig ny 95?? for at is kom i sedan! vis jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet August 7, 2007 Forfatter Share Skrevet August 7, 2007 bilen min er 92 mod sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå