Gå til innhold

Plutselig løsnet sideruta fra sporet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøre ned ruta på førersiden, og plutselig så gikk hele ruta skjeivt. Ruta hang igjen ved B-stolpen, mens ved A-stolpen gikk ruta ned.

Har tatt av dørpanelet, og tatt ut hele ruta for å sette den på plass. En av skinnene som sitter på ruta nederst var helt løs, mens den andre satt dønn fast. Limt? Da jeg satte ruta på plass i sporene og skinnene gikk motoren veldig tungt når vinduet var halveis oppe. Noe som holder igjen virker det som, så turte ikke å kjøre vinduet høyere opp. Hva kan det være? Må jeg lime på den andre skinna slik at alt holder seg på plass?

Skrevet

Du har sikkert el-vinduer. Sjekk om den klippsen som holder ruta rett er på sin plass. Den skal ligge i ei skinne og være fast i et hull der.

Lykke til :D

Skrevet

Fant et sånn klips ja, en på vær skinne. Ene låsesplinten som holder klipset på plass lå løst i det jeg tok av dørpanelet. Men skal ruta være limt fast i skinnene? Den ene skinna sitter helt fast i ruta, mens den andre sitter så vidt fast. Ser at ruta flytter seg på vei ut av denne skinne i det jeg kjører ruta opp...

Får ta av panelet på andre siden, og sammenligne :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...