carpentra Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 hjernen ble chipet hos Trimchip.com for noen måneder tilbake, noe som økte effekten med ca 18hk.. . Dette er en simens hjerne(noen modeller har Bosch). . Enheten er like stor som en liten bilstereo spiller, å den byttes enkelt å greit selv på 10 minutt.. står nå i en 92mod e36 320. . vurderes solgt http://www.trimchip.com/test/asp/Teknis ... 0i+24V+E36
carpentra Skrevet August 6, 2007 Forfatter Skrevet August 6, 2007 Jeg betalte kr 2000,- for å få den chipet, å siden jeg måtte sende den inn til Trimchip.com for å få det gjort, så var jeg også uten bil i 3 dager...Hjernen er jo verdt ganske mye i seg selv, å siden denne er chipet så tenkte jeg meg rundt 3000,- .. Den som kjøper den vil jo slippe problemet med å bli bil-løs i mange dager.. åsså kan man jo deretter selge sin orginale styreenhet(hjerne), for så å sitte igjen med en ganske billig chipping?.. men det er nå som jeg ser det, hehe
Ad|oS Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Har du hatt bilen på brems for å sjekke at du faktisk har fått disse 18hk? Kjenner du noe forskjell?
carpentra Skrevet August 6, 2007 Forfatter Skrevet August 6, 2007 jeg hadde den på naf test rett etter jeg fikk den chipet, da hvor jeg også fikk effekttest. . . å effekt testen viste 170 hk på hjulene.. dette har jeg papirer på.. det eneste som ikke er orginalt på bilen min motormessig er chip, og greenfilter..
Ad|oS Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Men da må jo denne chipen gi mye mer enn 18hk da man regner hvertfall 10% effekttap til hjulene... Det vil egentlig si at denne gir 30-40hk!?!? Kan du sende meg kopi av papirene til meg på mail?
-Anders- Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 ja ok! 170hk på hjulene på en 92 320 ved hjelp av chip og åpent filter? De papirene skulle jeg likt å se!
GooraN Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 scanner du og legger ut eller? =) hadde vært morsomt og sett de papirene gitt;>
carpentra Skrevet August 6, 2007 Forfatter Skrevet August 6, 2007 De som vil se papirene på effekt resultat naftest, etter chippingen, samt kvittering på chipping fra Trimchip.com, gi meg mail så sender jeg dem!. . har scannet allt inn
jonas Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 haha.. det var bra trimchip det Tror du normand på trimchip har flere? hihi
carpentra Skrevet August 6, 2007 Forfatter Skrevet August 6, 2007 normand på trimchip fortalte meg at han regnet 18hk ekstra, med luftfilter! .. siden jeg ifølge naftesten hadde 20 hk mer enn orginalt, så sier det meg ihvertfall at noe hadde skjedd, og at jeg kanskje ikke hadde blitt lurt? Og ja, jeg merket forskjell på draget, men så er jo ikke 15-20hk all værden heller da..gjelder å ikke ha for store forventninger men allt hjelper på mye trim for lite penger
Ad|oS Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Kan jo hende NAF har tatt høyde for effekttapet, men da dette varierer fra model til model er det ikke helt pålitlig... Send meg gjerne papirer på mail. Har sendt deg adresse
Azeton Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Om naf har tatt testen, så har de nok tatt høyde for effekttap i drivverk. Men syns 170hk var ganske mye uansett:D Hvilket nr et det på hjernen du har?
jcvold Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 leste en test i VG for ei stund sia om hvor mye HK det faktisk var i bilen mot hva fabrikanten oppgir,og hva den faktisk yter. og BMW var faktisk en av de som har mer HK enn de de oppgir, så det er jo et pluss,så om bilen hans er målt til 170 hk så tror jeg på det
Ad|oS Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Fikk målepapirene på mail, å kan si at de ikke måler effekten på brems her. Effekten blir målt vha. atmosfærisk trykk og innsugingslufts-temperatur. Det jeg ikke helt skjønner her er hvordan de mener effekten er økt da både trykket og luft-temp er den samme som skal være i bilen orginalt. Da dette ikke er forandret skal jo i teorien ikke effekten heller være forandret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå