jornenge Skrevet August 6, 2007 Skrevet August 6, 2007 Har fårr et irriterende problem på kjerra mi. Nykker og fusker under 1500rpm, ikke hvis jeg er forsiktig med gassen, men hvis jeg gir mer en halv gass begynner den. Blir helt borte når jeg kommer over nevnt turtall.. Fusker heller ikke når motor er kald. Noen som har gode råd?
Biimer Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Jeg har hatt et lignende problem, men da var symptomene som du beskriver så og si kun tilstede i første gir. Feilen var at slangen fra LMM til motoren var sprukket og sugde falsk luft. Motoren får da tilført mer luft enn LMM måler, spesiellt ved stort gasspådrag med stor belastning på motoren (f. eks. løse bilen i motbakke). For mager blanding fører til at motoren strever med jobber som krever høyt dreiemoment. En må gjerne slure mer med clutchen enn tidligere.
Jim R J Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Hadde samme problem ,byttet innsugspakkning ,problemet ble borte )
Sir Hofstad Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Har samme symptom nesten med min 520i 24v, Fusker no jævlig med belasting på motoren, eller f.eks etter nedbremsing da jeg skal ta igang igjen. Slangen til innsuget er ny, alle trådene i lmm er hele og merker ikke forkjell om jeg tar av stikket til lamda og lmm. Pluggene er nye og coilene er ohmet. Noen som har forslag? Får nesten ikke brukt 5-giret i norge fordi belaster den for mye da og må ned i 4 for å unngå fusk. Er ikke så mange tråder i en glødetråds LMM... Tar du av kontakten på LMM med motor i gang og motoren går likedan er LMM gjerne defekt og ECU i nødprogram. Har du fått normal driftstemperatur og tar av kontakt til 02-sensor og motoren går likedan kan den være i orden likevel. Det som skjer når du tar av kontakten på en 02-sensor som er i orden er at ECU vil legge inn overstyring på va 0,47-0,5V og motoren vil gjerne gå litt penere på tomgang, men kan være vanskelig å oppdage.
mort Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 ka viss den går som ein dass når du plugger i lambdaen da?
Sir Hofstad Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Vil tro det er et annet problem som feks forbrenning av drivstoffblanding eller miks, som kan ha forskjellige årsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå