tams Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Jeg skal bytte dyser på min -91, M40 og lurer på hva slags jeg skal kjøpe. Ser på GS at det finnes både Bosh og lucas, men er de ulike og funker ikke om hverandre?
325ti Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 det funker med bosch og siemens. lucas vet jeg ikke, men siden de selger de på gs regner jeg me de skal passe. bestill nye tettninger også til du skal skifte dysene
tuniluni Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 jeg har lucas på min m40b18.. stor sannsylinghet for at dem funker om hverandre.. bare man bruker 4 like.
Azeton Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Bare sørg for at de har samme ohm type som du har! regner med du har høy ohm?
tams Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 hmm.. der strekker nok ikke mine kunnskaper helt til.. gidder du forklare litt, sånn at jeg ikke trenger å spørre igjen, eller late som om jeg skjønner..
325ti Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 du har enten lav ohms dyser eller høy ohms dyser. det kan du enkelt finne ut ved og bruke et ohm.meter og måle mellom pinnene på dysa, så vidt jeg husker har høyohm mellom 15- 18 ohm og lav ohm mellom 2 og 5 ohm. sann cirka regel de der. dette må stemme pga ecu'n din (hjernen)
tams Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 på gs står dette ikke nevnt noe, så kan det hende at de forskjellige er enten høy eller lav ohm's da. Da blir det i så fall straks litt viktigere å kjøpe riktig. Jeg vet ikke om det står hvilken fabrikant de er på dysene, men det hadde vært kjekt å slippe å demontere hele innsuget bare for å sjekke.
tuniluni Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 trenger ikke demontere mer enn halve innsuget, dvs 6 skjøtebolter, 2 avstivere, løsne 2 slangeklemmer under spjeldet, så er du der..og løsne 2 bolter til dyserekka og to bensinslanger..så har du dysene løse.. kan være litt køddent å få ut dysene fra innsuget.. men det går med litt vrikking. oii, det hørtes mye ut nå når jeg ser det.. men det tar bare 10minutter..
tams Skrevet August 14, 2007 Forfatter Skrevet August 14, 2007 dette er dysene som sitter på plass...de er veldig slitt, og det lekker litt bensin når bilen er helt kald (tror det har noe med ekstra turtall ved kaldstart.) det som står på dem er: 0280150715 (071)
tams Skrevet August 25, 2007 Forfatter Skrevet August 25, 2007 har nå fått tak i andre dyser, men på disse står det (086) istede for (071). er det nevneverdig forskjell på disse? vil motoren fyre hvis man setter lav ohms dyser istede for høy ohms, og omvendt?
Azeton Skrevet August 25, 2007 Skrevet August 25, 2007 har nå fått tak i andre dyser, men på disse står det (086) istede for (071). er det nevneverdig forskjell på disse?vil motoren fyre hvis man setter lav ohms dyser istede for høy ohms, og omvendt? Setter du lav ohms dyser når det er beregnet for høy ohm vil du sannsynligvis brenne noe i stykker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå