Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Har nå holdt på med bilen en stund, den går ugjevnt på både lavt og høyt turtall, midten går det bra.

Har byttet toppdeksel pakning, tennplugger og en coil, gikk pittelitt bedre etter dette, men ikke store forandringen. Har tatt kompresjonstest og den slo ut bra på alle :)

Etter jeg startet motoren og en stod å så på eksos utslippet var det en rimelig svart røyk, gresset bak var fulldekket av svarte prikker, regner med det er olje. De som hjalp til mener det kan være en ventil som ikke er i orden, derfor kommer det olje i systemet, tettingen er ikke god nok eller noe slikt.

I tillegg hvis jeg lot den bakke en stund, så trykket gassen i bånd tuller den veldig, hvis jeg nettopp har gjort det og så detter turtallet ned og full gass igjen går den kvikkere, noen som mente at dette kunne være sympton på olje i systemet eller at noen ventiler ikke funker som de skal.

Noen som har en ide ?

Hvis ventil tetting som må til, hvordan gjøres dette og hvilke deler må til?

Vært bra å fått det inn med teskje, for har aldri vært så langt inn i en motor før og er ikke den flinkeste, men bare ved rett forklaring skal det gå bra :)

Skrevet

Har du skrudd ut pluggene etter at du satte in de nye? hvis ikke så gjør du det er de fulle av brent olje så er det stor mulighet for at ventiltettingene er gåene har samme prob selv:(

Skrevet

Demonter toppen å kjøp komplett sett for toppen. Står ingenting om hvilke modell osv. dette er etter hva jeg kan se (kanskje leste for fort?) Men det er Haynes bok om de fleste BMW'r, så kjøp en slik, der står det med teskje hvordan du demonterer osv. og en liste over symptomer å feil som kan være årsak.

Skrevet

ukidoki :) har ordnet meg boken :D Hadde en kar som så litt på problemet mitt å mente det var bare noe elektronisk feil, som en føler som ikke fungerer rett osv. Så skal ha bilen på diagnose onsdag som kommer :)

Er forresten en BMW 325i E36 93-model :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...