Stavangerske Skrevet August 7, 2007 Skrevet August 7, 2007 Har en E39 540, som jeg har litt problemer med. Selvfølgelig så må jo dette komme rett før jeg skal selge den.. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg: Når turtallet på motoren er forholdsvis høyt, så blir rattet virkelig hardt å dra rundt. Lurer selv på om det kan være noe i sammenheng med det der systemet som strammer styringa når farten øker..? Det samme skjer når motoren er varm. Da er det veldig vanskelig å parkere, på grunn av rattet som blir så tungt.. Noen som har forslag på hva som kan være galt? Veldig takknemlig på svar..
Stavangerske Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 jeg har sjekket servovæskenivået, og det er helt ok. kan det kanskje være servoen som er ødelagt? det er over rett over 2000rpm, rattet begynner å bli skikkelig tungt å dra rundt.. ...?
HMW Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 men under 2000 er alt som normalt? Er veska blitt hvit og skummende? Ulyder?
Bjørner Skrevet August 11, 2007 Skrevet August 11, 2007 Det er ikke servoreima som slurer når turtallet blir for høyt ? Sikkert noe på servoenheten som skal regulere dette som er røket..
dvil Skrevet August 11, 2007 Skrevet August 11, 2007 Sjekket Bentley igjen; det stod ikke mye detaljer. Servopumpa endrer oljetrykket , avhengig av motorturtall. Det skal bli tyngre når turtallet øker. Det stod dessverre ikke noe om ved hvilke(t) turtall og hva trykket skal være. Det er elektrohydraulisk regulering. Fant ikke detaljer om det. Ikke mye hjelp akkurat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå