Gå til innhold

Houston we got a problem! We have landed safly:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen å, dette gjorde meg skikkelig sinna idag(nesten jeg sparka i bilen), hørte sånn knirke/gnikke lyd fra hjulet idag, skulle stramme hjulboltene, så skjedde dette, helvete å!!

Hjulbolt, knakk tvers av!!

bilder138.jpg

bilder139.jpg

Skal ikke disse hjulboltene tåle en masse eller? Kankke fatte at den knakk av, nu blir det vel dritvanskelig å få av den knekte bolten.

Noen tips hvordan dette kan fixes??

Siste uken har det også kommet noe som ligner på oljestøv på felgene. Er helt sort da man tørker av med fingern.

bilder141.jpg

bilder140.jpg

Hva kan dette være?

Har forøvrig skiftet bremser forran(skiver og klosser) bærekule og bærarmforinger forran. Lurte på om dette har noe med bremsene å gjøre, dette støvet?

Er så sinna nå, kjenner det koker inni meg, måtte bare få ut faenskapet!! :D

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skaff deg noen skikkelige borr og begynn med liten dimensjon, så går du opp i større og større til det bare er gjengene som er igjen, da kommer typisk hele driten ut. Kan gjerne bruke en gjengetapp for å rense gjengene til slutt.

Støvet er nok fra klossene dine. Det varierer fra fabrikat til fabrikat hvor mye de støver. Noen er kjent for å støve lite.

Skrevet

Ok, takker alle sammen :D Må få dette fixet til helgen, har ikke tid før dessverre!

Sykt at dem støver så mye, er jo ebc grennstuff, skal jo støve mindre enn orginal. Wierd altså..

Var supert vær idag, var å kjørte når dette skjedde, så ble meget forbannet. Men er litt roligere nu :lol:

Skrevet

Før du begynner med masse arbe, har du sjekkat at den faktisk sitter godt fast? Hvis du tar av felgen. å prøver å skru den med feks nebbtang så kan det hende det går. Bolten sitter ikke så godt lengr kansje når den mister presset fra hode.

Jeg knakk en bolt en gang som var bare å skru rett ut med tang så fingrane når den kom litt ut.

Skrevet

Skal på statoil imårn med den, så vis ikke dem fixer det, må jeg mekke selv i helgen..

Jævli uflax, trudde disse boltene tåler sinnsykt mye, tok jo nesten ikke i!

Skrevet

Eg knakk ein hjulbolt for eit par år siden.

Den var det berre å skru ut med fingrene.

Sia Robin og klarde å få ut restene av bolten, kan du sjekke opp dette

Skrevet
Eg knakk ein hjulbolt for eit par år siden.

Den var det berre å skru ut med fingrene.

Sia Robin og klarde å få ut restene av bolten, kan du sjekke opp dette

Jepp, skal sjekke det ut ja. Har rett og slett ikke gidda å se på bilen idag engang, ble så jævli pissed of at den knakk, virker som boltene gjenger seg ut, har strammet dem flere gang på begge framhjulene. Fikk jo tilsendt bolter for en stund siden, disse var ikke 100% identiske med de jeg hadde før, dette fordi jeg hadde mistet 5bolter, måtte ha ny.

Skrevet

Det høres suspekt ut at boltene løsner og at du har mistet flere. Det er ikke normalt, ikke at de går av heller forresten (som du selv sier). Sjekk at de har riktig koning i forhold til felgen og at de er bra ellers. Sjekk også gjengene i navet. Snakk med en som kan dette, om du er usikker selv.

Det er no' dritt å miste hjulet i fart, har gjort det selv - på motorveien. Da hadde jeg glemt å stramme opp ett hjul. IDIOT!! :oops:

Skrevet
Det høres suspekt ut at boltene løsner og at du har mistet flere. Det er ikke normalt, ikke at de går av heller forresten (som du selv sier). Sjekk at de har riktig koning i forhold til felgen og at de er bra ellers. Sjekk også gjengene i navet. Snakk med en som kan dette, om du er usikker selv.

Det er no' dritt å miste hjulet i fart, har gjort det selv - på motorveien. Da hadde jeg glemt å stramme opp ett hjul. IDIOT!! :oops:

Fikk fikset det nu, fikk skrudd ut den knekte bolten som mange her sa at jeg skulle prøve på. Heldigvis hadde jeg reserve bolter :D

Var å prøvde nu, ingen knirking lenger, thank god..

Dem har faktisk blitt litt løs nu 2ganger, gjelder kun framme, skal kjøre litt og så stramme dem skikkelig en gang til.

Ang denne bolten som knakk, trur det er den jeg hadde sagd i (så har jeg satt den på ved mistake :oops: )

Så ikke rart at den knakk,hehe :lol:

Trur dette problemet ikke kommer igjen, at boltene knekker, men at hjulboltene løsner, det må jeg holde øye på gitt :D

Takk for alle gode tipsene folkens, va hadde vel bimmers vært uten dere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...