orrig Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hey. Noen her som har peiling på om hva som er forksjellig på en 320i og en 318i ? Med tanke på gir kasse, akslinger, etc ? Også lurte jeg på om noen her vet hvor mye det koster å importere en 320i E36 fra Tyskland ( toll, moms, etc ) ?
Captain Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Velkommen til forumet med første innlegg Mye er forskjellig, motoren såklart, dimensjoner på det meste av transmisjon/drivlinje, bremser. Helt sikkert noen andre her som vet mer nøyaktig. Importavgiften kommer an på når bilen er førstegangsregistrert, sylindervolum, effekt og vekt. Moms er 25% av pris. Du kan beregne selv her; http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=NO ...og til sist, om du vurderer og kjøpe en av disse to modellene er det 320 du vil ha
orrig Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Velkommen til forumet med første innlegg Mye er forskjellig, motoren såklart, dimensjoner på det meste av transmisjon/drivlinje, bremser. Helt sikkert noen andre her som vet mer nøyaktig. Importavgiften kommer an på når bilen er førstegangsregistrert, sylindervolum, effekt og vekt. Moms er 25% av pris. Du kan beregne selv her; http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=NO ...og til sist, om du vurderer og kjøpe en av disse to modellene er det 320 du vil ha Hehe, takk takk : ) Joda, jeg vet jo at motoren er forskjellig, har fått med meg hva 320 \ 318 står for : P Takk for fint svar , var mye til hjelp : D
Mr_Sunde Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Forskjell mellom 318i og 320i Motor Girkasse Mellomaksling Bremser fremme Bremser bak viss det ikke er skivebremser bak på 318i'en. Fjører og dempere foran. Fjører bak(Demper er lik) Radiator Eksosanlegg Stabstag fremme er ulikt. ______________________________ Diff og drivakslinger er likt. Travers fremme/bak er likt. Bærearmer er likt. Svingarmene bak er forskjellige så fremt det ikke er skivebremser på 318i'en.
Dirty Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 har en kompis som har satt på en 318girkasse + mellomaksling på en 320 passet fint det! radiatoren er jo lik!
Bushnell Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 hva som må byttes for å få godkjent da? alt sammen? motorfestene passer vel ikke om hverandre regner jeg med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå