bmwhans Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 i stad kjørte jeg bmw'n min. parkerte og 20 min etterpå skulle jeg kjøre igjen. da var det sånn gnist lyd (liten kort sprakelyd) og så skjedde det ingenting. starteren drar ikke rundt. det bare surrer litt som det gjør når man slår på tenninga. prøvde å dytte den igang og det gikk heller ikke. det er strøm på batteriet for lys og alt fungerer. men bilen er bare helt død..
oddis Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Ta ut og smør opp starteren slik at den slår inn enkelt.
bmwhans Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 hm. hvorfor skjer det så plutselig? starta jo og kjørte. det skjedde i løpet av en halv time...
oddis Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Det skjer helt random. Hadde ofte problemer om vinteren. Kunne starte bilen problemfritt 5-6 ganger i løpet av dagen, men etter å ha stoppa den i 3 min og gå inn i en butikk så kunne den plutselig slå seg vrang. Omsider, etter kanskje 10 kinninger så ville den starte. Har vært borti at jeg har måttet prøve opptil 40 ganger i løpet av 5-6 min (ikke bra for starteren dog).
bmwhans Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 for det skjer absolutt ingenting. men får prøve det. hvor smører jeg? foran der? eller må jeg ta opp starteren?
NiFtY Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 sjekk om motoren har god nok jord (-) til karossen. Hadde samme problem, og ekstra jord gjorde susen
bmw-320i Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 prøv og dunk litt i den med ein hammer så ser du fort om du må ta av starteren. for sviv den rundt etterpå du har dunka på den. kan henda den er på vei te å bli øydelagt. hadde det samme eg og på ein bmw. og da berre dumka eg på den også sveiv den rundt. berre eit tips. lykke te med fiksinga.
Bimmerlars Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Prøv å dunk på den ja. Innslagsreleet kan krangle. Mål batt. spenninga. Har ikke stått med lysa på f. eks?
bmwhans Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 som jeg sa så er batteriet fullt. alle lys og alt virker helt fint. men skal prøve å dunke litt på starteren. jordinga tror jeg ikke det er noe galt med...men kan sjekke..
Dirty Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 du skal jo kunne sku den igang! så er nok noe annet galt her! ville skjekket gjording!
haavard Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Sjekk batteri, selv om lys osv. fungerer, kan det hende at du får stort spenningsfall når du belaster batteriet (ved å starte bilen). Er ikke spenninga høy nok for du får lav spenning inn på coil osv..
325icab_88 Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Hvis du ikke klarer å dytte den i gang er det nok noe mer feil ja
bmwhans Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 selv om jeg har liten spenning skal det jo kunne gå å dytte den igang! jeg kan egentlig tenke meg dårlig jording eller noe med strøm inn til starteren. men bør jo uansett kunne dyttes igang...?
Bimmerlars Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Du sa lysa virka, ikke at batt. var full ladd. Sjekk jordinga til motoren
bmwhans Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 mente at det var strøm der. jordinga fra motoren? går den til batteriet? eller lettere sagt, hvor er den ledningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå