Dieseldyret Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hei Er ny her paa forumet, og faar prove meg med min forste post. Min bror har en gammel E32 730/750i 87/91 mod, som det ble problemerf med paa sisite EU godkjenning. Har blitt godkjent de 2 siste gangene, men altsaa ikke denne gang..jaja, problemet er at det er fjorbein fra 730, og fjorer fra 750.. dette passer ikke helt 100% om enannen, saa dette en "bygd sammen" av de som en gang i tiden ombygde bilen. Er det noen her meg samme bil, eller samme problem, eller noen som har et svar paa hvordan dette blir godkjent? regner med det er flere av samma slag her i landet. Det skal vist finnes forsterkede fjorer for 730, som brukes for denne ombyggingen. Skal og finnes et ombyggingssett for dette. Har snakket med GS, og De har ikke noe av dette lenger..
Dieseldyret Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Ingen som har en ombygd 730/750 ?
sfh Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 dette var hos verksted? med andre ord denne bil ikke har vert innom biltilsynet....? skal sjekke litt rundt , men er sikkert noen 750 dele/import-biler rundt omkring så da er det vel bedre å få tak i orginale 750 deler å sette på.
Dieseldyret Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 EU- godkjenning hos verksted ja. Alle tips mottas med takk:-)
bmwmaxi Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Nå er jeg ikke helt med på hva du mener da selve fjørbeinet er likt på alle E32+ noen E34. Forskelen er jo fjør og støtdemper+ bremser. Hva mener du med at de ikke passer helt om værandre 750 fjøra skal kone inn på begge sider orginalt. Forskelen på fjørbeina er bare når man har EDC/ sportspakke. Det burte holde med en utskrift fra denne siden for og dokumentere, eller fra BMW på at fjørbeinet har samme part.nr. http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Dieseldyret Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 ok, vet ikke mer enn hva eg har blitt fortalt/forklart. Faar prove og faa litt mer detaljer. Men da skal altsaa orginale 750 fjorer passe paa bilen, om eg har faarstaatt rett?? Uansett takk saa mye for tips bmwmaxi:-)
Dieseldyret Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 bmwmaxi: vet du om noen som har godkjent en tilsvarende bil?
Dieseldyret Skrevet August 18, 2007 Forfatter Skrevet August 18, 2007 Litt ny info her: problemet er den øvre fjørskåla som fjøra står opp i oppe i innerskjermen......den er for liten siden 750 fjørene har større diameter......750 fjørene som står på no ligger på utsiden rundt skåla oppe i skjermen.... den er ein del av innerskjermen, og er jo da sveist fast........skåla kan kjøpast som ein karrosseridel å henger da på ein del av innerskjermen blir det sagt fra veksted..
bmwmaxi Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Ja, nå er jeg med. Som du kan se har 730/740 V8 og 750 V12 samme. http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E32 På 750 med EDC/sport dempere er ikke fjæra breiere en de andre. Du kan også kjøpe et TUV godkjent senkeset til 750 det er ikke så mange som har H&R/ alpina. Få oppgitt yterdiameteren før handel. De fleste ombygde jeg vet om er skjøttet så fronten er riktig(750). Driver og høgger en 750 nå men den fronten skal jeg ha liggende i reserve, når/hvis uhellet er ute. Har en til som skal høges senere i høst der er det mulig for og kappe ut delene du trenger hvis ingen annen løsning går. Til alle dere andre: NEI, jeg har IKKE noe ekstra bremsedeler.
Dieseldyret Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Takk saa mykje bmwmaxi Mulighetene er da om eg har sjont dette rett: -750 EDC/sport dempere ... -TUV godkjent senkeset til 750 (H&R/Alpina) -Kappe ut deler fra en 750 Hva med forsterkede fjærer fra 730? dette ble nevnt fra vekstedet og GS
sfh Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Til alle dere andre: NEI, jeg har IKKE noe ekstra bremsedeler. men har du en ekstra hattehylle for/med integrert gardin ? trenger en ekstra hylle , har el.gardin sjøl sorry ot :/ -stig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå