Positiv Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Har en støyende klakkelyd et eller annet sted på venstere side i bilen. Den kommer mest frem når jeg kjører på humtete vei. Særlig når asfalten er bølgeblekk aktig. Har tatt av dørdekslene på fører og bak side og trekk for midtstolpe. Pluss tatt ut førersete, og sett under teppet, men finner ikke noe hverken i dører eller vad kanalen langsetter. Heller ikke i bagasjerom er det noe som kan lage lyden. Det virker ikke som det er noe løst, men metall som slår mot metall. Den er ikke skrapene men heller hard, om man kan si det sånn. Noen ganger er det ikke så ofte det klakker så mye. Har hatt med en persjon som har sittet bak, men han klarer heller ikke og lokalisere hvor lyden kommer fra. Kan det være dempere eller noe i bakakselen. Er det andre som har hatt liknende problem. Alle tips tas imot med stor glede. Da dette er ille og kjøre rundt med.
Aama_Racing Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 sjekk foringa på casterstaget:) jeg har akkurat samme problemet
Positiv Skrevet August 8, 2007 Forfatter Skrevet August 8, 2007 Takk. Kan noen si hvor casterstaget sitter. eventuelt en link med bilde. Ha en god dag
Positiv Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Aama_Racing har du selv byttet foringa. Og fortoner klakkinga slik jeg beskrev. evt. noe og føye til. Takk. En annen ting. Hvor mange mm senking på fjærene har du framme og bak. Skal kjøpe nye fjærer, men vet ikke mm jeg skal bruke, slik at jeg får samme høydeforhold, framme som bak.
Positiv Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Problemet sitter ikke framakslingen, men bak. Så da kan det kansje være traversforingen, eller?
e28stian Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Kan også være linken til bakre krengingshemmer, eller gåen støtdemper, sjekk hele bakstillinga mens du er igang. Hvis du skrur av platestål staget som sitter over storforingene kan du se om de er slitte eller ikke, diffopphenget pleier også å bli slitt. Casterstaget sitter mellom bunnen av fjerbenet, det er det staget som er skrudd på imellom styrestaget og nedre bærearmen (i bunnen av fjerbeinet) nr 5 på realoem diagrammet http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05 Disse foringene pleier å bli slitt opp med 2-3 års mellomrom, skifta til polyuretan foringer i begge mine biler for å unngå å skifte disse så ofte.
Positiv Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Takk Stian. Fått litt og sjekke ut nå. Ha en god dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå