cmito Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Heisann! Har fått et bra tilbud på en 2dørs 325 IX, og lurer derfor på å bygge om 320'n min til det. Lurte på om det er noen som har noen papirer som kan dokumentere at 320 Touringen er levert med samme motor og understell som 325ix'n. Og må jeg flytte over alt av bak og forstilling også? eller er det likt? På forhånd takk for svar! MVH Eirik
MGR Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 er vel ganske stor forskjell i understellet på de to bilene. dempertårnan er vel rette, i stedet for skrå, viss jeg ikke husker helt feil.. touring ble levert som 325ix ja.
cmito Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Hva? så DVS at man ikke kan bygge om en vanlig rwd til 4wd?
Olaisen Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Vil tro at det er mulig, men er nok mye jobb vil jeg anta, vet ikke om 320karroseriet har ferdilaget oppheng med hull osv til fordelingskasse og diff fremme? Har 325IX selv om det er en del mere under den bilen enn en 2WD. Men som sakt, alt er mulig.
cmito Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 uff..såpass.. Men hvordan blir det å kjøre med 325 motor på et 320 drivverk da?
HMW Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 klart du kan.. men du får en litt rar utveksling i bakdiff.. hehe.. tømmer fort gira..
Øyvind Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Jeg har vært borti dette litt... jeg hadde et E30-prosjekt en gang og jeg tenkte på og sette inn en 325iX motor med drivverk og hele greia. Det viste seg at dette var bortimot umulig, det er god del som er forskjellig på iX-karosseriet og det vanlige E30-karosseriet. Med andre ord, det er en rekke med ting som må bygges om. Jeg ringte biltilsynet og spurte dem om det var mulig å få noe sånt godkjent.. Svaret jeg fikk da var NEI! Dette var det som jeg fant forskjell på: Støtdempertårnene på iX har en annen plassering, de står mere rett opp. Torpedoveggen på iX ser ut til å være plassert/utformet på en litt annen måte. Rattaksel på iX er kortere enn på den vanlige E30, og det er forskjell på stjerne-koblingen på disse to. Det er en helt annen travers foran på iX, den har styresnekke/stag plassert på en helt annen plass. iX karossen har en litt annen utforming på midttunellen, den har en "bule" på førersiden som skal gi plass til midtdifferensial/aksling som går fremover. iX har et helt annet inpress en den vanlige E30 har, sånn at hjulene kommer mere ut, derfor de spesielle skjermbuelistene. Så iX har altså en annen sporvidde. +++ Jeg ga til slutt opp dette og monterte en vanlig 325i (trimmet) motor og brukte bakstillinga til 325iX, dette ble en utrolig morsom bil da som kjent diffen bak på iX er litt spesiell, den sperrer bare mer og mer etter som den slurer.
Øyvind Skrevet August 11, 2007 Skrevet August 11, 2007 Har du en som er godkjent, eller har du planer om å få den godkjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå