destroyy Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Hei, har en sliten kam på bilen min, så den trekker ikke ordnetlig over 4500rpm ca, kommer sånn "wannebe" turtallsperre lyd da..... Men over til saken.... Jeg har akkurat byttet motor, å gamlemotoren var den turtallsvillig som bare det, så kammen på den er fin (var bytttet et par mnd før jeg kjøpte bilen) Burde jeg bytte over denne? eller vente med dette, å heller kjøpe et helt nytt kamaksel sett? Er snakk om en m40 motor...
Ellingsen B. Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 jeg ville vel heller satt på en ny en og ikke satt inn en gammel brukt en. Da kan jo problemet dukke opp igjen. Er vel greie priser på kam til M40 motorene også..
oddis Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Hvorfor bytta du da motor? Hvis toppen på gamlemotoren din er ok så ville jeg bare flytta hele toppen over.
destroyy Skrevet August 9, 2007 Forfatter Skrevet August 9, 2007 Bytta motor pga sliten veiv ^^ Så bare ta hele toppen over? Den gamle brukte ble også byttet for 10mnd siden
Fliid Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Bytt over hele toppen. Jeg hadde ikke brukt pengene på ny om du har det liggende. Sliten veiv? Ja, det var da noe
oddis Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Så lenge motorene er like og en 318 topp blir byttet mot en 318 topp så burde dette gå bra.. Plan toppen du skal sette over, helst blokka også og sett inn ny toppakning og o-ring til vanngjennomstrømninga.
Gjest Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 husk ny toppakning+planing av topp når du flytter den over.
Fliid Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Skevheten kan du måle med bladsøker (Så kanskje du sparer no penger) å ett nytt vater (Uten skader) Legg deg på blokka med toppen demontert å se hvor tykt blad du får inn diverse plasser ved å endre vaterposisjonen å putte bladet inn diverse plasser. Er det utenfor spec fra hva som er tolerant så måblokka planes ( som Oddis sier) er du innafor (står mer i Haynes ) om dette, hva som er innafor å hva som er utafor. Toppen burde du plane uansett. og nytt toppaknings sett. Men alt Oddis er helt riktig, men du kan spare noe på å ikke plane blokka.
oddis Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Et tips til: Skift regreima i samme slengen. Det er M40 dødare de lux. (40 000km intervall).
destroyy Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 reg.reima ble bytta for 4dager siden huff, var innom gsbildeler idag..... handlet selvfølgelig bare ventildekselpakning..... Men men, satser på at mekonomen har delen jeg trenger Mye koster det å plane toppen/blokka da? Og noen som vet hva som er akseptabelt avvik ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå