berg Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 Skal stille ned tenningen på motoren, men hvor mange grader skal den stå på? beskrivelse på hvordan man ser øvre dødpunkt? Trodde motoren min var en 86 mod 320, men den har fordeler på siden. Kan være ettermontert.
ehrnst Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 86 320 har jo fordeler på siden den;) Har du tenningspistol? I så fall så setter du motoren i ODP (er et merke mellom O og T på reimhjulet på veiva) Fordeleren setter du mot syl. 1 etter du har satt motoren i "null" Nå fordeleren din står riktg kan du vri fordelerhuset for å justere tenninga. ca 10 grader er vel orginalt. Det er forøvrig ikke optimalt og kjøre tenninga lavere på denne måten. Tror jeg ville lagt noen kroner i en tenningsforskyver evt. datasprut etterhvert
TDFV Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Lurer på det samme men har 325 86 modell med fordeler lokket på kammen. Noen ideer hvordan stille da?
TDFV Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Går ikke Jo da =) fant det. tenningsforskyver hos gik turbo
e30 tic Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 tenningen på m20b23 er vertfall 22' uten vakum på 1500 o\min. førøvrig så har jeg tenningsforsinker lik som GIK selger og haltech f5 tillegssprut som jeg vurderer å selge.
Gjest Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Går ikke Jo da =) fant det. tenningsforskyver hos gik turbo Ellers så har Trimchip.com chip som senker tenningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå