Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde chippa'n :P

Hvor langt har den gått a? Vet at Ess driver med mapping av diselbiler, men har ikke no erfaring selv.. Bare styr unna de billige boksene!

Skrevet

Da har den ikke gått for langt i hverfall. Styr unna firmaer som bruker bokser. Boksene overstyrer bilen hjerne, noe som kan føre til feilmeldinger og problemer med bilens hjerne. Viss bilen orginale programvare blir programert om (altså mapping) så slipper du at det er et eksternt system som krasjer med bilens systemer. Skal spørre han kompisen min hvilket firma han lurte på å bruke, men jeg vet at Ess-tuning har et verksted i Halden hvor de gjør det ordentlig. De driver mest med BMW også.

Skrevet

Din bil vil bli "ny". Flashinga bør skje direkte på diagnoseporten da dette er det enkleste, raskeste og sikreste.

Hold deg unna "powerbokser" da de bare "lurer" hjernen i bilen din - mange mulige feilkilder.

Ved flash av ny software får du omtrent 35hk og 60nm mer - uten problemer i etterkant. Vær oppmerksom på at det ka være gammel eller ny type hjerne i denne bilen. Gammel (edc15) hjerne kan flashes av mange, mens den nye (edc16) er det færre som kan ta over diagnoseport (våre forhandlere kan...)

Skrevet

jeg skal chippe min på ESS Tuning på onsdagen hvertfall.. Mye bra erfaringer med de samt at de har holdt på med tuning av BMW i mange år nå..De flasher ecu/oppgraderer ecu.

60nm hørtes litt lite ut? Fleste opererer med 75nm til 120nm.

Skrevet

nm var satt forsiktig. Vi gir deg det du ønsker, men vi anbefaler IKKE mer enn 60-70nm for at motoren ikke skal få kortere levetid. Vi forholder oss til TÜV i Tyskland på dette, da vi selger våre filer verden over...

Skrevet
Trodde 60-70 nm var normalt for de fleste firmaene der ute... 120nm er jo helt brutalt stor økning. Hvem utfører dette?

Nå mixa jeg litt her :oops: 320d har 330nm orginalt.. Trudde den hadde 300-310nm. (men det gjør meg jo ingenting:) ) Kan jo ta det meste med en klype salt..men uansett så sier de fleste at det er natt/dag på før og etter chip på disse motorene..

Fra ESS

Horsepower: 185 DIN (Stock 150)

Torque: 430NM

Installation is done through a ECU flash update.

Tos TS Racing er det

185hk - 400nm

Trimchip.com

183hk - 400nm

Superchip

184hk 392nm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...