Gå til innhold

Som sakt så har jeg krasjet bmw. hva skal jeg ha? vanlig skjerm eller M3 bredere?  

112 stemmer

  1. 1. Som sakt så har jeg krasjet bmw. hva skal jeg ha? vanlig skjerm eller M3 bredere?

    • Vanlig forskjerm
      49
    • M3 bredere heile veien rundt
      64


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en E30 320 86model

Den har hatt en 2.3 liter no i 3år.

men no er det en M30 B35 motor nedi fra en E28 M535

Litt om bilen:

Under vogn.

Apex fjær og demper 45/45

Sperre diff 25% 3.94

Alle foringer under bilen er byttet.

Short shift

Skive bremser bak.

Ut vending.

Den vart lakert i oktober 2005 med striper med m-teck farger. (Ja jeg veit ke dere syns og bilen skal lakeres igjen no i vinter blir den heil farger diamantsvart)

Front er Ac snitzher S3 (Til salgs snart)

Bak fanger M-tech 2

Bak spoiler M3 med justerbar fleps

Bak rute senker

Lykter bak Svart øverst og rød neders

Lykter foran DE sorte lykter med Xeon i nærlysene

Valset alle 4 hjulbuene.

Innvendig.

Komplett skinn interiør Sport i fra E30 cab.

El vinduer.

Varme i setene.

Midt armlene med kopp holder.

M-teck mater.

M-teck ratt.

M-teck girkule.

Det som skal gjøres:

(x)M30 B35 motor nedi.

(x)Nye Felger i 17toms(Bilde)

(x)Xeon i Fjærn og nærlys

(x)Sett på diff i fra E28 med sperre

( )fiks opp M-tech 2 front.

( )Fiks litt på M-tech 2 sidekjørt.

(x)kjøp facelift grøft lys

( )Laker i diamant svart orginal fargen.

( )Bytt golv mate

( )Bytt dashbort

( )Bytt front rute

( )(Har) M3 E36 bak sete med ned fellbar sete rygg (SOLGT)

( )Send inn alle side rutene og bak rute til soting

(x)Bytt alt av gir overføringer

(x)Bytt alle vannslanger på motoren.

Kommer meir etter vært.

Update info kommer her:

Har funnet ut:

-Med Alpina B6 Type 2 motor feste så må man maser torpedovegen litt.

-Må man bruk høye motor feste puter fra E34 med M20 motor eller E28 med M30 motor.

-E28 kardang passer rett på E30. overgang i fra lille diff til stor diff

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Der vart bilen satt inn for å skift motor.

SP_A0015.jpg

SP_A0016.jpg

Der var M20 B23 motoren på vei ut.

SP_A0017.jpg

SP_A0018.jpg

SP_A0019.jpg

Der var den ute.

SP_A0020.jpg

SP_A0021.jpg

Orginale Alpina B6 type 2 motor feste.

SP_A0022.jpg

SP_A0024.jpg

Må bytt bunnpannen til i fra en E34/E32 og olje pikupp(sil)

Her ser vi at silen står veldi langt bak

SP_A0028.jpg

SP_A0029.jpg

Nå har silen i fra E34 kommet på.

SP_A0030.jpg

Da var M30 B35 motoren på tur nedi

SP_A0031.jpg

SP_A0032.jpg

Der var den nedi men den må ut igjen for at den tar borti torbedo vegen. også tar den borti styre tannstagen.

SP_A0033.jpg

SP_A0034.jpg

Der no tar den ikke borti lengere verken på vegen eller styre tannstaget.

løst det med å maser vegen litt. også skifter jeg motor feste puter til i fra E34 med M20 motor i.

SP_A0035.jpg

Der har ekspansjons tanken og M535 radiator kommet på plass.

SP_A0036.jpg

SP_A0037.jpg

SP_A0038.jpg

Skrevet
Oj. se her ja. ting går mye fortere med deg ser jeg. står på du :D

så¨M30 motoren gikk fint nedi?

Noe trøbbel med giroverføring forresten?

Gromm bil forresten :wink:

Ja her går det unna:D

Motor gikk som pikk i Greta den. :lol:

Giroverføringer ikke noe no trøbbel med treng bare kutt den lengden man trenger så sveis.

Meir info og bilder kommer snart.

Skrevet

Noen bilder av bilen utvendig.

SP_A0508.jpg

SP_A0392.jpg

SP_A0001.jpg

SP_A0003.jpg

Bilen skal lakeres igjen til vinteren.

Og den frontfangeren skal selges med tiden. Det er en AC Snitzher S3.

Skrevet

Du meiner stripene som er over alt? hehe. dem fær bort no i vinter med ny lak diamant svart.

Bilen har faktisk vært i BMW CCN sin club blad for 1år siden på pusse treff i Mo i Rana

Skrevet

I dag:

Olje kjøleren inn.

Målt hvor mye mellom akslingen skal kortes.

Kobler lednings nettet

Så mye klaring er det i fra styre tannstaget og bunnpannen

SP_A0043.jpg

Hmmz skal jeg ta olje kjøler av E24 630 eller fra E28 M535?

Jeg tok fra E28 M535 siden den passer rett på.

Nederse er olje kjøler av E28 og den øverste er fra E24

SP_A0044.jpg

Satt på Retur olje rør olje kjøleren

SP_A0045.jpg

Der har oljekjøleren vårti montert

SP_A0046.jpg

SP_A0047.jpg

SP_A0048.jpg

SP_A0049.jpg

Mål mellom akslingen.

SP_A0040.jpg

8.5cm må jeg kort inn

SP_A0042.jpg

Skrevet

denne mellomakslingen din blir ikke god å få til uten kast, men om du derimot hadde kappet den midt på akslingen istedet for helt inn til krysset hadde det vært enklere! da kunne du laget en aksling bit å satt inni mellom akslingen din, så trang som mulig. du ville da fått en perfekt styring å en mellomaksling uten kast! :D meget tøfft prosjekt å liker at du putter m30b35 i e30 :D rått!!! lykke til videre :D

Skrevet
denne mellomakslingen din blir ikke god å få til uten kast, men om du derimot hadde kappet den midt på akslingen istedet for helt inn til krysset hadde det vært enklere! da kunne du laget en aksling bit å satt inni mellom akslingen din, så trang som mulig. du ville da fått en perfekt styring å en mellomaksling uten kast! :D meget tøfft prosjekt å liker at du putter m30b35 i e30 :D rått!!! lykke til videre :D

Jeg tok det der for at vist man fikk kast så ødeleger man ikke girkassen. og jeg skal ta press på ett rør som ikke går på. så varmer jeg den så utvider den seg så setter jeg på akslingen (press passning) så punkt svis i kryss helt man har kommet rundt. da skal det bli bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...