Gå til innhold

Defa Alarm som kun låser sjafør siden ?? bogg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det bogga for defa alamren igjen. Er en slik 800 etteller annet.

Når jeg trykka på lås/lukk/armer knappen før så låste alle dørene seg og alarmen ble armert. Nå låser kunn sjåfør siden seg og alarmen armeres.

Har sjekka sikkringene og ingen er gåene. Har kobbla extra bremse lys til venstre bremse lys ledninger bak. har dette noe å si? brukte den brune ledningen som - og en annen blå-lilla til + .

noen som har noen tipps ?

Skrevet
Mulig det,du må nesten feilsøke.

litt teit spm men hvordan feilsøker jeg sentral låsen å slikt?

koble fra det extra bremse lyset og se om det var det? eller hva gjør jeg?

Skrevet

hmm.. litt merklig hvis det skulle være bremse lysene da. i og med at det ikke har no med sentral låsen å gjøre, eller tar jeg helt feil nå?

Skrevet

Er jo helt enig i det. Men alle vet jo hva en jordfeil kan gjøre med ting og tang. I lys er det ofte jordfeil.Defa er overømfintlig for jordfeil.

Husk at den alarmen ikke bare er en ledning her og en ledning der. Det er faktisk noe som er koblet riktig. Hvis du har kobla det ut av system så kan du få mange symptomer.

Du beskriver to av feilene selv. Taklys og en alarm som ikke lenger funker.

Da forstår jeg ikke hvorfor du ikke kobler tilbake tingene slik de var før feilene oppsto. Må jo være den ekleste måten å finne ut om det var det nyervervede bremselyset som skaper trøbbel....

Hvis ikke så har jo du en utfordring og en ganske artig måle jobb foran deg. Kan jo velge selv hvor du vil starte.

Skrevet

vell. alarmen funker men dørene + bagasjen vil ikke låse seg. å lyse i bagasjen funker ikke. har nå kobla ut de extra bremse lysa å det hjalp ingen ting. Alle sikringene er hele, kan det være noen av rele'ene som sitter i sikrings boxsen? Hvordan ser man om de er gåene ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...