Adder Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Må ha av indre bærekule på min E36. Mutteren er nesten av på oversiden når bolten til kula "slipper" traversen. Da snurrer hele greia, og jeg får hverken skrudd av eller strammet mutteren igjen. En løsning er selvsagt å kappe bolten og kjøpe ny bærekule, men er det noen som har tips til en annen måte å løsne mutteren på ?
Adder Skrevet August 12, 2007 Forfatter Skrevet August 12, 2007 Siden bolten løsnet og mutteren var nesten av, kommer jeg såvidt til bolten under traversen med vannpumpetangtang. Mulig jeg er litt pingle, men jeg har ikke sjangs til å holde bolten fast nok selv om den er tørket ren for grease.
Bimmerlars Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Jekk opp under bærekula. Da presser du den sammen, og den snurrer ikke. Driver du på en løftebukk, er girkassejekken et fint verktøy. Evnt. skaff en større wisegrip, eller rengjør taggene skikkelig med stålbørste på den du har. Klem skikkelig godt til
Adder Skrevet August 12, 2007 Forfatter Skrevet August 12, 2007 Hørtes sånn umiddelbart smått genialt ut. Skal forsøkes i mårra tidlig.
Arild G. Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 sleit som faen med det samme på e30'n min jeg og. funka ikke å holde igjen med tang og heller ikke jekke opp. spannt bare irundt. kom heller ikke til å kappe bolten oppå traversen. endte med at jeg skjærte vekk gummibelgen på kula, og filte flatt på hver side av kon'en slik at jeg fikk smetta på en 17 fastnøkkel for å holde imot med. brukte også en stor fastnøkkel utapå 17nøkkeln. kom til muttern fra motorrommet med mange forlengere og latmannsarm.
Adder Skrevet August 14, 2007 Forfatter Skrevet August 14, 2007 Da er jævelskapen av. Endte at jeg freste i stykker mutteren med en Dremel. Trangt som f..... med servopumpa i veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå