Bimmerlars Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Hva trenger jeg å kjøpe for å montere MegaSquirt for å styre bensintilførsel på en BMW M10B18 sugemotor? Hvor er det best å handle? Hva av org. motorfølere kan brukes?
ehrnst Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Du trenger boks og ledningsnett, en potometer tps, lambda (bredbånd) og en IAT-sensor. org vanntemp føler kan du bruke. Handlingen gjør du enkelt på diyautotune.com. Hvorfor ikke tenningsstyring?
Bimmerlars Skrevet August 12, 2007 Forfatter Skrevet August 12, 2007 Da slipper jeg å drive med triggerskive og giver osv. Skal bare ha så jeg får litt mer finmapping, blir kvitt LMM og får justert turtallsperra. Takk for svar!
Bimmerlars Skrevet August 12, 2007 Forfatter Skrevet August 12, 2007 Hvilken boks skal jeg ha? Holder den til 240 dollar? Hvilket ledningsnett skal jeg ha? Hvordan får jeg turtallsperre? Står at det må legges inn senere. Hva kommer det her til å koste med alt jeg trenger?
ehrnst Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Du kan jo kjøre tenning med fordleler(MSnS) også krever extrakoden www.msextra.com dette kan du jo evnt oppgradere til. Usikker på hvordan turtallsperren din er orginalt om den sitter i fordeleren f.eks. Det er innstillinger for Rev-limit i MegaTune. Jeg ville gått for en MS1 V3/3.57 denne er garantert til å funke med alle andre programmer du trenger Logging etc. samtidig kan den oppgraderes til MS2. MS1 V3.57 - 350$ Harness - 65$ Innovate LC-1 - 199$ Åpen IAT - 21$ DB9 - 5.5$ Det ser ut som det er alt du trenger nå lurt å kjøpe med coildriver(e) om du bestemmer deg for å benytte det senere. DIYautotune er forresten veldig gode på support så du kan sende dem en mail å spørre om de kan gi deg en pakke med ALT du trenger
Bimmerlars Skrevet August 13, 2007 Forfatter Skrevet August 13, 2007 Takk igjen. Virker som mange er fornøyde med dem. Har kommet i kontakt med en på det svenske MS forumet nå, og han lager oppsett på bestilling. Lodder bokser akkurat til ditt formål osv. Virker som han har peil. 3450,- sek for alt med frakt til Norge. Turtallsperra sitter i ECU'en til bensin på motoren min. Er kun fuelcut. Kan også ha rotorsperre da, men fuelcut funker mer enn nok. Det ligger visst fuelcut sperre i softwaren dersom jeg bestiller boks av han på det forumet. Han kaller seg "M" så om noen kjenner til han må dere si litt om hvordan han er.
Azeton Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Fikk en som lager bokser for tktrimming her i norge til og lage boks og det som trengs til meg. Han monterte og justere inn på en dag.. han brukte ikke dyno men bredbåndlambda. Han bruker Ms ekstra..
Bimmerlars Skrevet August 13, 2007 Forfatter Skrevet August 13, 2007 Okei Tror jeg har noe på gang med han svensken på MS forumet nå, så lurer på om ikke jeg handler av han. Han har drivi på siden 04 og solgt til mange selv i Norge.
karlo Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Jeg bruker MS-II på min M30B35 (både fuel/tenning). Meget fornøyd med det, fungerer bedre enn den originale Motronicen. Den billigste til $240 (V2.2) er en litt eldre utgave som bl.a. mangler input for VR-giver og egen driver for coil. Om du ikke skal styre tenning, er dette kanskje ikke så farlig. V3.57 er bare en ferdigbygd versjon av V3--de er funksjonelt like, men V3.57 kan du ikke bygge selv. Jeg ville nok ha foretrukket V3. Jeg vil forøvrig også anbefale å kjøre MS-II, den er noe kraftigere og litt mer presis.
Bimmerlars Skrevet August 14, 2007 Forfatter Skrevet August 14, 2007 Han sier at han legger inn 90% av det som trengs for å kjøre tenning senere om jeg ønsker det, da er det kun små modfifikasjoner som skal til for at jeg også kan styre tenning. Slik den blir nå, kan jeg kun bruke fordeler og en coil, for å forandre dette må det noen små forandringer til på hardwaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå