AlXz Skrevet August 12, 2007 Share Skrevet August 12, 2007 Hei! Har en E36 (320i) med sentrallås... Ifølge lokket til sikringene, er det 3 sikringer til sentrallås-systemet... 2stk på 5A og en på 25A. En av dem på 5A går ganske ofte.., men jeg vet ikke når dette skjer. Jeg får låst opp/igjen dørene noen ganger, men så funker det plutselig ikke å låse dem etterhvert... Noen som vet hva som kan være feil? Forresten så funker ikke låsen til bensinpåfyllingslokket..., kan dette være årsaken? Hvis det er koblet til og henger igjen...? Takker for alle svar og tips Noen som vet hvor låsen til bensinlokket er tilkoblet..? Tenkte å koble fra den for å se om sikringa fortsatt går... (endret 15.08.07 kl. 18:55) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 17, 2007 Forfatter Share Skrevet August 17, 2007 Har kobla fra låsen til bensinlokket nå.., men likevel fortsetter sikringa å gå etter at den er byttet... Noen som har peiling på hva som kan være feil? Evt. hva sikring nr. 7 (Den på 5A som går..) er til..? (Koblingsskjema..??) Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 28, 2007 Forfatter Share Skrevet August 28, 2007 BUMP! ... Ingen som vet hvordan dette er koblet..? Hvor rele/ledninger går, og hva som er koblet i krets, osv..?? Takker for all info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 28, 2007 Forfatter Share Skrevet August 28, 2007 Forresten.., sjekka med et multimeter om det går strøm mellom de to ledningene der sikringa skal sitte.., og det viste seg at det gjorde det...:S Tyder dette på en jordingsfeil ..? Skal vel ikke gå strøm der når sikringa ikke der der..., er det ikke sikringa sin jobb å føre strømmen der? Thx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet August 28, 2007 Share Skrevet August 28, 2007 Regner med at du målte strøm og ikke spenning når du målte og da vil jo multimeteret være forbindelsen som sikringen egentlig skal lage. Er riktig at du skal måle STRØM der, men ikke spenning.(IKKE prøv) Er ikke særlig lurt å måle spenning i serie. Har du prøvd låsen til bensinlokket med den skudd ut av braketten. Har en tendens til å bli veldig tørt der hvor den tappen skal gå ut til lokket. Putt litt fett i åpningen så kommer nok den til å virke etterhvert også. Tror det kun er sikring nr 7(5A) som går til sentrallåsen men skal ikke si det sikkert. Er nok sansynligvis en jordfeil ett eller annet sted ja. Du kan jo prøve å koble fra hver av dørene steppvis og prøve sentrallåsen. Hvis sikringen ikke går når en bestemt dør er koblet fra kan man jo begrense problemet til den døra. Håper det hjelper. Hadde også veldig mye problemer med sentrallåsen for en stund siden og alt som ikke funker er no drit. Tror foresten jeg har et koblingssjema ett eller annet sted. Kan se om jeg finner det. Står uansett et i Haynes boka(anbefales) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 28, 2007 Forfatter Share Skrevet August 28, 2007 Takker På multimeteret er det en funksjon for å måle om to punkter leder strøm.. Eller jordingsfeil eller hva det er lagd for å måle. (Kan teste f.eks sikringer) Multimeteret begynte å pipe da.., som tyder på at det er kontakt mellom de to ledningene uten at en sikring sitter det... Aleksander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GunnarEP Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Jeg har akkurat samme problemet selv, med sikring nr 7 som går etter kort tid. Fant du ut hva som var problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Jeg har akkurat samme problemet selv, med sikring nr 7 som går etter kort tid. Fant du ut hva som var problemet? Tror nok jeg fant ut av det Fant en feil i høyreframdør.., dørtrekket satt litt løst pga 2knekte clips-fester og litt dårlig treverk på toppen av dørtrekket.. Der fant jeg 4ledninger som mer eller mindre var brudd i. (dørtrekket har gnagd på dem..) Teipa og isolerte dem fra hverandre, og har ikke måtte bytte sikring noe mer Så du har nok kanskje jordingsfeil/brudd i noen ledninger et eller annet sted.., er vel ofte ledningene nederst i dørene som ofte er i bevegelse det kan være brudd i. Eller så leste jeg at mange har lignende feil pga. brytere som sjekker om døra er igjen er slitte.., da kan lyset gå av og på under kjøring, og sikringa går.. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Takker På multimeteret er det en funksjon for å måle om to punkter leder strøm.. Eller jordingsfeil eller hva det er lagd for å måle. (Kan teste f.eks sikringer) Multimeteret begynte å pipe da.., som tyder på at det er kontakt mellom de to ledningene uten at en sikring sitter det... Aleksander Den funksjonen er for å sjekke om det er kontakt mellom to punkt, f.eks ein sikring som du seier. Du må ikkje bruke det slik som du seier du gjorde, ved å putte det nedi sikringsholdaren...fort du kan ødelegge noko da... Den vil pipe om du puttar den i stikkontakten og (JA eg har prøvd ), men det betyr ikkje at det er full kontakt likevel Skal du sjekke om det går straum der, set du den røde ledningen på multimeteret i der det står A (ampere) og den svarte fortsatt i COM, og når du har stilt multimeteret inn på strømmåling...da kan du måle i veg mellom dei to pluggane i sikringsholdaren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå