Gå til innhold

Speedometer,tank og økomåler virker ikke E36 93mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som over, dette virker ikke. Noen ganger virker alt hvis jeg skrur hovedlysbryteren av... Hva kan dette være? Jordingsfeil på instrumentpanelet?

Turtelleren og tempraturmåleren virker hele tiden....

Skrevet

Sjekket forresten målerne ved å trykke inn km knappen og sette på tenningen,alle målerne virket...

Skrevet

Er det ikke rart alle tre målerne stopper og starter samtidig da?

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta ut instrumentpanelet og sjekke bak på printkortet,men da må rattet av.

Hvordan skal jeg gå fram for å ta av rattet? Det er et orginal ratt med airbag. (vil ikke ha den i fleisen :) )

Skrevet

Vet ikke om dette er relevant for deg og din bil, men min -89 E34 mistet plutselig speedometer og økomåler.

Det som skjedde (under kjøring) var at interiørbelysingen plutselig slo seg på, før det slo seg av etter noen sekunder. Samtidig døde speedometeret og økomåleren.

Sjekket de tre relevante sikringene og fant oksidasjonsbelegg på stiftsikringene. Renset dem og satte de inn igjen med tenning av, men under påfølgende prøvetur var de like døde.

Løsningen var å ta de ut og sette de inn igjen med bilen i gang. Da startet speedometeret og økomåleren å virke igjen.

Skrevet

Kan ligge endel i det som CSM sier, belegg på sikringer osv. Men du snakkker om å demontere instrumentet. Vet ikke om det er likt på din, men på E30 så lirker du det rett å slett bare ut å forbi rattet. Demonterer ingenting annet enn instrument.

Skrevet
Vet ikke om dette er relevant for deg og din bil, men min -89 E34 mistet plutselig speedometer og økomåler.

Det som skjedde (under kjøring) var at interiørbelysingen plutselig slo seg på, før det slo seg av etter noen sekunder. Samtidig døde speedometeret og økomåleren.

Sjekket de tre relevante sikringene og fant oksidasjonsbelegg på stiftsikringene. Renset dem og satte de inn igjen med tenning av, men under påfølgende prøvetur var de like døde.

Løsningen var å ta de ut og sette de inn igjen med bilen i gang. Da startet speedometeret og økomåleren å virke igjen.

En av disse var sikring 20?

Skrevet

Ja, sikring 20 var værst mht. belegg og sannsynligvis synderen. Sjekket og skrapet nr. 1 samtidig. Sikring 17 var allerede skiftet noen uker tidligere pga. kortslutning i kupébelysning.

Skrevet

eg har ein 320 e36.

å eg har eit lignande problem.

eg trenger ikkje å kjøre eingang . so detter alle målerer ut samtidig å kommer igjen 1-2sec. fleire ganger.

berre ha tenningen på er nok.

alle lysa funker heiletiden. kun målere .¨å når di kommer på igjen so er det som du har vriddpå tenningen for den tar den normale checken når du slår på tenningen.

har tatt ut instrumente mitt idag å sjekka koblingene men ikkje noko gale.

kan kansje væra noko gale med vdo boksane som styrer målerene? di sitter vel under dash`n .

eine dagen når eg var på tur so datt det ut i 20min:( det er litt bånn hehe..

finner ein dette ut ved å lese av feilkoder på eit bmw verksted?

Skrevet
Ja, sikring 20 var værst mht. belegg og sannsynligvis synderen. Sjekket og skrapet nr. 1 samtidig. Sikring 17 var allerede skiftet noen uker tidligere pga. kortslutning i kupébelysning.

Grunnen til jeg lurte på det er et verkstedsdokument fra Tyskland som beskriver symptomer med instrumentpanel på E34 som kan fikses ved å ta ut sikring 20 en stund.

Skrevet

Prøvde å ta ut sikring nr 20,merket ingen forskjell bortsett fra høyre parklys lyste! Uten at verken bryteren eller tenninga sto på...

Det må vel bety at det er en kortslutning eller jordfeil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...