Gå til innhold

Toppdeksellokk har en av sine festebolter avknekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært borti noe lignende så kan dem være så snill å fortelle meg hva dem gjorde for å få festa dekslet skikkelig.

Mulig jeg er veldig dårlig til å forklare.. men jeg prøver :)

Skrevet

hvis så at den er knekt nedi.

- kjørn et hakk i senter.

- borr med en feks. 3mm(sørg for at du ikke borrer deg skjevt ut)

- slå en torx som ikke går i hullet du borret av seg selv,(den må være større enn hullet)

- skru ut torxen med ei skralle, bolten burde sitte på nå.

-Ferdig!!

- sett ned ny pinneskru med loctite på.

dette er en fremgangs måte jeg har brukt flere ganger, på eksospinner, innsugs pinner osv osv..

torx er en genial ting å slå inn i hull, feks hvis du vrir en umbrako rund el.

håper dette var forståelig...

Skrevet
hvis så at den er knekt nedi.

- kjørn et hakk i senter.

- borr med en feks. 3mm(sørg for at du ikke borrer deg skjevt ut)

- slå en torx som ikke går i hullet du borret av seg selv,(den må være større enn hullet)

- skru ut torxen med ei skralle, bolten burde sitte på nå.

-Ferdig!!

- sett ned ny pinneskru med loctite på.

dette er en fremgangs måte jeg har brukt flere ganger, på eksospinner, innsugs pinner osv osv..

torx er en genial ting å slå inn i hull, feks hvis du vrir en umbrako rund el.

håper dette var forståelig...

Viss du har tilgang på ein grisepikk er det mykje enklare...berre å borre eit hol som du sa, for så å skru den lett ut.

Skrevet

Grisepikk er et vanvittig dårlig alternativ, Torx kan du og få problemer med. Problemet med disse 2 verktøyene er at da du utvider bolten kand et hende du utvider den så mye at det rett og slett blir for trangt for bolten, dermed får du ett veldig uheldig utfall. Bruk en utrdager, den utvider ikke, da er du garantert og få den ut. Men tidligere beskrivelser som å borre osv, må du selvfølgelig foreta deg.

Skrevet

forr all del hold dere unna grisepikker folkens, knekker du den kan du glemme hele bolten......

Angående bruk av torx må det være såpass mye "vegger" igjenn at du ikke utvider bolten selvsakt.

Dette er samme prinsipett som utdrager, men de settene koster en del, men dår da med egnet borr til utdrageren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...