Gå til innhold

e36 servotannstang på e30. Nytt spørsmål.

verticalescape
 Share

Anbefalte innlegg

eneste du må gjøre er å legge mellom noen skiver i innfestinga i traversen, der er e30 tannstange litt tykkere. legg de da på toppen av tannstanga, e30 styrestag passer. bruk de(men du må justere spissing etterpå) jeg er ganske sikker på at jeg ikk ebrukte noe annet fra e36, brukte alt ifra rattstammen som sto der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, må jeg bytte selve leddet på tannstanga fra e36? den er gjenget ut mot styrestaget, mens på e30 er selve styrestaget gjenget, hvis dere skjønner..

isåfall, hvordan får jeg av den kula som sitter innerst på tannstanga?

Var ute å holdt på med det nå, men gadd ikke bryte for mye.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og bytte hele leddet skal det sitta ei slags låseskive som du må bøye opp en liten knekk på så kan du skru av hele leddet. du må også ha en ny rattaksel fra tannstanga og opp til rattstammen. da kan du bruke fra en e30 som har orginalt servo da den er kort nok. har gjort akkurat samma på bilen min mn jg brukte e36 ledd da. koster ikke mer enn en 100 lapp ca.

http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?p=64088#64088

du kan se på side 3, der ser du litt ossen det blir. jg har satt den på de innerste høla på traverssen da d var mest riktig i forhold til hjuklvinkler. du kan også bare ta bort den kjøleslynga som sitter der orginalt da du ikke får plass til dn hvis du har m20 motor osv.

mvh

thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte ledd på bilutstyr i hønefoss. har avtale med dem så fikk det billig. koster vel ca 300 kroner trur jg. må ikke finne på og handle ting på gs. har veldig dårlig erfaring med dem. er ett orntli susefirma suns jg. overprisa varer som er oppgitt uten moms osv. mye er faktisk billigere på bmw.

mvh

thorbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...