Gå til innhold

Bilimport, hva bør taes hensyn til

Kjetta
 Share

Anbefalte innlegg

Når en skal importere en bil hva bør taes hensyn til, de kalkulatorene som ligger på nett hvilke utgifter kommer i tillegg, omregistreringsavgift, osv?

er sikkert endel folk her inne som har importert, er det noe å spare som privatperson å importere selv og hente enn å gå i butikken og trekke visa og smile? og f.eks på mobile.de så står det MwSt. ausweisbar hva er den tyske momsen ? skal du taste inn hele beløpet som står oppgitt og så blir det trukket ifra/ fåes tilbake når en kommer til norge, eller skal mwst, trekkes fra i prisen som du skal skrive inn på kalkulatoren. ble litt mye her, men er bare nyskjerrig.

Hvilken kalkulator bruker dere, dinside sin? autodb? amcar?

-Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toll.no kalkulatoren regner avgiftene, men da kommer bilen utenom + den stemmer ganske bra. Jeg kjøpte nylig fra privat person i tyskland ikke noe problem det, bare de faktisk forstår engelesk å er villig til å selge te norge. Sendte mail til flere jeg men ikke alle som gadd å svare eller ta tlf, men 1 ting du burde ta hensyn til er at reisa blir som regel dyrere en man trur, anbefaler derfor langesund - hirtshals å derifra til hamburg(eller hvor bilen står) bilen burde stå så nærme hamburg som mulig.

Jeg leide også en tysker til å ta seg av alt papir arbeide for meg, tokk under 2000NOK så det anbefaler jeg på det sterkeste, bare fikk på import skilter å tut å kjør å klistre på norske prøveskilter når man kommer til danmark.

Det man kan spare stort på mht privat personer at dem som regel går med på å sette lavere kjøpesum i kontrakten, noe som igjen gjør at du får betraktelig lavere moms ;) . Mange sleipe forhandlere der nede og, ikke bare bare, de veit å utnytte Ola Nordmann dem. Beste er vist du kjenner noen i tyskland som kan se på bilen for deg først da evnt.

Noe mer du lurer på så bare spør mens jeg enda husker hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...