Kennethl Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Heisann, jeg skal ut å se på en e30 318 imorgen for å muligens kjøpe. Da jeg sjekket register nummeret opp for å se tid for neste EU kontroll viser vegvesenet sine sider at bilen er registrert som en 316. Er det noen måte jeg kan sjekke det ved å se etter noe rett på motorblokken, eller ser 316 og 318 motorene veldig like ut? Modellen er 1986.
Fliid Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Husker ikke hvordan du ser forskjell på injection versjonene, men en prefacelift (før 09/1987) 316 har forgasser, 318 har injection. Lukk opp panseret. Er det første du ser en jævlig svær rund luft filterboks midt over motoren, så er det forgasser 316. Hvis ikke er det 318i. Er denne bilen av nyere dato enn nevnt ovenfor så er begge versjonene injection. Men klarer ikke ta det fra toppen av skallen akkurat nå hvordan du ser forskjellen.. Beklager.
Dirty Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 er det m40 maskin er de helt like kan ikke se forskjell! men står på blokka tror jeg bak med torpedoveggen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå