///Lasse.B Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 hey jeg har et aldri så lite problem. jeg gikk til innkjøp av en liten å søt Bmw 316i compac og en basser som viser seg å hvere en smule "overkill" til bilen altså jeg har ikke noe mere plass i bagasjen, kan ikke dytte den lenger inn siden der sitter forsterkeren og kondensatoren. så tenkte litt på å lage noen hull i hatte hylla, men jeg studerte det litt nærmere her i sta og jeg ble veldig usikker på om det kommer til å hjelpe i det hele tatt...det beste hadde vel hvert å dumpe hele hattehylla men vil ikke at hvem som helst skal ha muligheten til å titte ned på alt som koster kroner soo anyone som har noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagBMW Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 hva er problemet? Liten plass? Eller at det ikke kommer noe bass inn i coupen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 hehe skrev kansje den posten litt fort=P jo problemet er egentlig at kassa ikke har nok luft og at lyden blir litt rar med hattehylla....saken er at jeg kan jo altids lage noen hull men de hullene blir jo rett oppå kassa ikke ved elementene eller bass hullet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Prøv å snu kassa da.. eller bare få tak i en mindre en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 hehe, joa har prøvd å snu den....funka ikke no særlig=P kjøpe ny...ikke fan =P noen som har noen erfaringer me samma problem? vil det hjelpe å lage hull selv om de blir litt feil i forhold til der trykket er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE46 Skrevet August 16, 2007 Share Skrevet August 16, 2007 Hvor ere lufte fulla på kassa sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet August 16, 2007 Share Skrevet August 16, 2007 Kan jo sote bakruta da og fjerne hatthylla. så snur du kassa med ellementa oppover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagBMW Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og bor en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagBMW Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og borr en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 17, 2007 Forfatter Share Skrevet August 17, 2007 bassreflex hullet er på venstre side....der har jeg litt klaring, men ikke nok tror jeg.... å snu kassa har jeg ikke prøvd...men har en følse av at den ikke liker å ligge slik dere nevnte. litt OT: er det dyrt å sote ruter? altså ikke sånn klistre på greier men ordentlig sot...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnems Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 hei:) etter det jeg ser på bildene dine så har su stasjonsvogna. å da etter min erfaring så vill du ikke få noe serlig økning i effekt i basen viss du tar vekk hatthylla eller borrer hull. da det ikke er noe særlig lydisolering mellom bagasjerom å cupè. viss du synes vassen er litt funky må du vurdere å gå ned til lokka kasse. det synes jeg funker aller best i STV målte mine subber i stv å cupè i stv fikk jeg med lokka kasse 119 DB åpen kasse ca 100 å i cupè med lokka kasse 80db med åpen kasse 110 vill anbefale deg å teste med lokka kasse.. kansje en av kompisene dine har lokka kasse å låne deg så du får teste. å en ting til? åssen subber er det du kjører med? kicker? MvH Magne Mikael Solli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet August 18, 2007 Forfatter Share Skrevet August 18, 2007 magnems: jeg kjører Compac, ikke no stasjonsvogn=P og ja det er Kicker. problemet er at kassa ikke har nok luft rundt seg, og at bagasjen er helt tett....altså ikke noe luft som kommer derfra å inn i kjærra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnems Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 da må du prøve med mindre kasse eller bassrefleks i hatthylla;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå