Gå til innhold

bass trøbbel..


Anbefalte innlegg

hey

jeg har et aldri så lite problem. jeg gikk til innkjøp av en liten å søt Bmw 316i compac og en basser som viser seg å hvere en smule "overkill" til bilen ;)

94942.jpeg

94943.jpeg

altså jeg har ikke noe mere plass i bagasjen, kan ikke dytte den lenger inn siden der sitter forsterkeren og kondensatoren.

94944.jpeg

så tenkte litt på å lage noen hull i hatte hylla, men jeg studerte det litt nærmere her i sta og jeg ble veldig usikker på om det kommer til å hjelpe i det hele tatt...det beste hadde vel hvert å dumpe hele hattehylla men vil ikke at hvem som helst skal ha muligheten til å titte ned på alt som koster kroner ;) soo anyone som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) skrev kansje den posten litt fort=P

jo problemet er egentlig at kassa ikke har nok luft og at lyden blir litt rar med

hattehylla....saken er at jeg kan jo altids lage noen hull men de hullene blir jo rett oppå kassa ikke ved elementene eller bass hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og bor en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og borr en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassreflex hullet er på venstre side....der har jeg litt klaring, men ikke nok tror jeg....

å snu kassa har jeg ikke prøvd...men har en følse av at den ikke liker å ligge slik dere nevnte.

litt OT: er det dyrt å sote ruter? altså ikke sånn klistre på greier men ordentlig sot...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

etter det jeg ser på bildene dine så har su stasjonsvogna.

å da etter min erfaring så vill du ikke få noe serlig økning i effekt i basen viss du tar vekk hatthylla eller borrer hull.

da det ikke er noe særlig lydisolering mellom bagasjerom å cupè.

viss du synes vassen er litt funky må du vurdere å gå ned til lokka kasse.

det synes jeg funker aller best i STV

målte mine subber i stv å cupè

i stv fikk jeg med lokka kasse 119 DB

åpen kasse ca 100

å i cupè med lokka kasse 80db

med åpen kasse 110

vill anbefale deg å teste med lokka kasse..

kansje en av kompisene dine har lokka kasse å låne deg så du får teste.

å en ting til?

åssen subber er det du kjører med?

kicker?

MvH

Magne Mikael Solli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...