Gå til innhold

Trenger hjelp med mine el vinduer(e30) Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gir jeg opp snart..har prøvd å finne ut av dette i flere mnd.

Skjønner ikke en dritt av det...

Lyset i el-vindu knappene står på hele tiden, avhengig om tenninga er på eller nøklene er ute av tenninga. I de bilene jeg har vært borti før kommer det ikke lys i knappene før en slår på lysa.

Slik det er nå, så er lysa (og strømmen) av så lenge døra er igjen. Dvs at de ikke virker når dørene er igjen. Når jeg åpner døra, kommer lysa på og da virker de. Jeg må altså åpne døra hver gang jeg skal ha vindu opp eller ned.

Har byttet de dørfølerne på begge sider. Er usikker på om jeg skal ha de to pola, eller en pola.

Har spørt om dette før men ikke fått noe hjelp, så nå ber jeg dere en gang til VÆR SÅ SNILL hjelp meg! Skal bytte bil og vil ikke gi fra meg bilen sånn!! :roll::(

Skrevet

Er ikke noen av kablene som går i kabel pakka mellom karosseri å dør som har blitt gamle å sprekt å dermed kortslutter med andre når du lukker døra (Da blir det jo en annen vinkel på døra å en annen vridning på kablene som kan gjøre en liten jordslutning eller noe slikt så det ikke fungerer)

Skrevet

jeg har ingen anelse, har vært inni der å kikka en del ganger også. Tatt ut hele den kontakten som er mellom døra og a-stolpen. Så greit ut der. Når det kommer til det elektriske så kan jeg ikke si jeg har så veldig mye greie på det! Sentrallåsen fungerer heller ikke så det kan jo være noe der. Virker som den ikke får strøm. Er nesten så jeg har lyst sette bilen på verksted nå men det hadde sikkert ruinert meg.

Hvordan skal de vindusbryterne være når de er i orden da? Er det lys i dem kun når tenninga er på el?

Skrevet

Det du snakker om lys osv har jeg ikke peiling på, da jeg ikek ahr det selv. Men logisk i skallen min så blir det at dette skrur seg på når du trekker lyskontakten ett hakk ut osv. og opphører når du dytter den helt inn. Men om sentral og el vindu fungerer når du har døra oppe å ikke når du har den igjen. Da MÅ det være kablene som går i klem når du lukker døra. Det er den eneste plassen jeg kan tenke meg.

(Er en grunn til at jeg har alt manuelt, lås og vinduer, er morro så lenge det varer, men vanvittig mye mer plunder når det ikek virker enn det er med manuelt :) )

Skrevet

Hehe det er sant!

Sentrallåsen virker ikke i det hele tatt. Er bare vinduene som virker når døra er åpen.

Hva er forskjellen på èn og to pola dørføler egentlig?

Skrevet

Men vil foreslå en diagnose på bilen siden du har sliti med dette så lenge. Så finner du ut hva som er galt. (om det en føler som er gåen elelr motor osv)

Skrevet

ja, har tenkt på det. Men føler at det ikke er så mye som skal til for å fikse det. Hadde hatt lyst å slippe unna noen verksted regninger siden økonomien ikke er på topp.

Skal ha meg ny bil så fort som mulig og vil gjerne få ordna opp i de småtinga på bilen min!

Skrevet

Er nok noen her inne på bimmers som har diagnose utstyr liggende og kan gjøre det for deg. Kommer selvfølgelig ann på hvor du bor å hvor fleksibel du kan være. Da koster det deg ikke mye :)

Skrevet

bor i telemark. Har hatt forrige bmw hos schmidmann på diagnose test for å nevne det, og da var det noen ting (bl.a bærekule, og dempertårn som var klin gåene) som de ikke sa noe om. Så blei litt skeptisk etter den gangen!

Skrevet

De skjekker ikke det på diagnose. diagnose er elektronisk. Stikker diagnose apparatet i pluggen i motorrommet ditt å ser på eil logg blandt annet. Kun elektronisk, følere osv. :) Så ikke rart du ikke fikk beskjed om det ;) Jeg har desverre ikke diagnose utstyr men kan se på det om du ike får løst saken. Bor selv i Telemark. Nærmere bestem Skien.

Skrevet

åja stemmer, var ikke diagnose test jeg hadde på den forrige. Har sånn sjekk over hele bilen.

Det er sånn ca der jeg å bor :)

Jeg skal kikke litt til den uka her så kan jeg si fra! hadde vært knall å fått orden på det!

Skrevet
I min bil er det også konstant lys i knappene til vinduene og til takluken.

Får håpe for all del du må vri om nøkkelen ett hakk. Men lyset er er uavhengig av hovedlysbryter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...