Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Enten jeg bruker fjernstyrt sentrallås eller om jeg setter nøkkelen i døren så blir ikke bagageluka låst på min E36. Og jeg finner ingen kabler eller noe som er koblet til låsen, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode forslag til åssen jeg skal få den til og fungere på sentrallåsen ? Er forresten en 1992 mod 316i om det har noe og si For noen uker siden, så sto bilen min på tomgang, mens jeg drev og koblet noe anlegg, så jeg ikke skulle tømme batteriet. Etter nesten 1 time kokte den, nåla gikk plutselig fort opp på det røde. Da bilen hadde "roet" seg igjen, så åpnet jeg radiatoren og mye av vannet var borte, mye hadde sprutet ut. Så jeg fylte på igjen med vann, og kjører litt med den, og alt blir borte, samme skjedde igjen nå, alt vannet bare blir borte, ser ingen tegn til at det renner noe av den eller noe heller, så jeg lurer på hvor det blir av vannet og hva som er ødelagt.
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Du har gåen toppakning, ryker det hvitt av eksosen eller tar du opp Peilepinna når bilen står på tomgang å det ryker utifra hullet? Er olja de hvit på peilepinna? Sentrallås spm. har jeg ikke peiling på-
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 Nei ryker ikke hvitt, og olja eller heller ikke hvit på peilepinnen
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Lekker ikke vann av noen slanger, eller lekker vann ut fra toppakningen og ut på blokka ?
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 Finner ingen flekker etter vann noe sted, så skjønner ikke hvor det blir av vannet ; /
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 En plass lekker det, har du fylt mange ganger emd vann? Merket noe unormalt på tempen? f.eks alt for høy?
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 Har fylt på 1 gang etter den kokte, Da fylte jeg opp til streken der det står cold. Tempen blir noen ganger altfor høy ja, men det er bare om den står på tomgang, og da stanser jeg den bare
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Kan høres ut som viskosen er gåen om den blir for varm på tomgang. Det er den koblingen som vifta de er skrudd fast i. Prøv å dra vifta rundt. Den skal være " seig" å dra rundt å den skal ikke bare spinne videre når du stopper opp. Ved driftsvarm motor (nåla rett opp) skal du kunne stoppe vifta med en sammenrullet avis, den skal ta opp igjen farten med engang siden den mutteren som er der har festet seg helt til akselen den er skrudd fast i (vannpumpa) . Det beste er vell igrunn om det er vanskelig å stoppe vifta på varm motor.
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 ja, men hvor er vannet blitt av ? ; p
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 kokt bort. (Men er enig at det høres snedig ut) Men veldig snedig at verken olja eller eksosen er hvit. Men om du skjekker den når det er ordentlig varm å løfter peilepinna å det damper ut der. Så er det vann. Kan forekomme det og, at du har gåen toppakning selvom du ikke får indikasjon pr. eksos eller olje, bare fordamper vekk. Konk. vannet forsvinner enten via en lekkasje i slanger, eller så forsvinenr det i damp å ut av utlufting i ekspansjonstank eller inn i sylindere(ne) og ned i olja eller ut peilepinne hullet. Kan og forsvinne ut eksosen.
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 skal kjøpe på mer kjøleveske snart, fra biltema eller noe, og helle den full med det, og se om det kommer ut noe sted, for hvis ikke så må det vel være topppakningen ? Og ja, viskosen er gåen, peiling på om det er dyrt ?
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Bytt viskosen du, før du begynner å tenke toppakning. Viskose koster vell ca. 700-900. Denne bytter du selv.
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 når jeg drar den rundt er det nesten ikke motstand i det hele tatt, og den snurrer litt etter at jeg har sluppet den, så da er den vel gåen da ?
Fliid Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Skal ikke være mye motstand. Men bittelitt, den snurrer såklart litt etterpå, men det er minimalt. Du sier den blir varm ved tomgang, det som sørger for at tempen i hovedsak er nede da er viskosen, derfor jeg hinter endel til den.
Blaxtah Skrevet August 15, 2007 Forfatter Skrevet August 15, 2007 åja, nei den stopper nokså fort, er ikke snurring lenge etterpå. trodde du mente at den ikke skulle snurre noe jeg Var akkurat ute og tok noen bilder for morro skyld ; ) Er ikke så bra kvalitet, men er ikke fullt så ille som det ser ut som på miniatyrbildene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå