panasync Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Hei, har nettopp byttet motor i en 320 E36 med M50 motor. Satt i samme type motor, så det er egentlig bare "plug & play". Problemet er at startmotoren er helt død når jeg vrir om tenningen. Følgende har jeg dobbelsjekket: -Jording mellom bunnpanne og karosseri. -Strømkontakten til sikringsboksen. -Jording ved diagnosekontakten. Har også "tvangskjørt" startmotoren ved å sette strøm direkte, og da går den rundt.. Noen som kan komme med ett godt tips?
panasync Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Har også prøvd å tvangskjøre starteren direkte i diagnosekontakten ved å kortslutte pin 11 til jord. Da fantes det heller ikke antydning til liv. Har målt alle ledningene til starteren, og den tykke har batterispenning. Mens de to tynne ikke har spenning(når jeg vrir om tenning for å starte).
Fliid Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Veit ikke åssen dette skal være koblet på starteren. Men dobbeltskjekk å treganger skjekk at det er korrekt skrudd sammen, er det satt sammen i hu å hast så har'u sikker koblet feil.
panasync Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Det er koblet rett på starteren, har sjekket flere ganger og dette er langt fra første E36 jeg bytter motor i;) Problemet er nok at ECU ikke gir signal til starter, har nettopp funnet ut at det er pin 4 på ecu som skal gi signal, så jeg skal gå å måle litt nå
panasync Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Var irr på ECU/Kontakt som var problemet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå