E30Touring Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Noen som har erfaringer med godkjenning av dekk/ felg i vognkortet? Ble nemlig stoppa av onkel blå, og må derfor få godkjenning i vognkortet. Eneste problemet er at jeg kjører med 16" foran og 17" bak. Noen som vet om dette er mulig å få til?
bmwhans Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 sa de at du måtte dra og få godkjenning eller at du måtte vise bilen bare. altså mangellapp?
Fliid Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 ja. Skal være det, så lenge rullediameteren din er tilnærmet lik orginal. Er dekk kalkulator her på bimmers. Nede i venstre hjørnet. Regn ut der. Må ikke overskride 5% fra orginalt.
E30Touring Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 sa de at du måtte dra og få godkjenning eller at du måtte vise bilen bare. altså mangellapp? Ble mangellapp bare, rullediameter er innenfor de 5% som gjelder. Men har også hørt at man må ha godkjenning fra BMW (bilfabrikat) for å godkjenne forskjell på dim foran og bak
Fliid Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Du har ikke noe problem over hode. En kompis fikk det samme for drøye 4 måneder siden. De var innafor å han ga faen, dro te biltilsynet, de smilte å var fornøyde. dro derifra med dekka i vognkort.
bmwhans Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 hvis du bare fikk mangellapp så er det vel bare bytte til originale felger og vise den?
Fliid Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 For å slippe dette enda en gang (om man er så heldig å blir stoppa igjen å får mangellapp på dette om igjen) så er det vell like greit å godkjenne med jula på. Er de innafor er de innafor. Er ikke akkurat gratis å dra til Biltilsynet, selvom du har mangellapp så må du fortsatt betale for dette.
E30Touring Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Tenke jeg skulle få det i vognkortet når jeg først er der, er desverre ikke gratis på biltilsynet nei
E30Touring Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Vet kke, Tynset på tirsdag så da finn je ut... Prata forresten med BMW på Hamar i dag, han mente jeg var griseheldig hvis jeg fikk det godkjent. Han ville ihvertfall ikke skrive noe godkjenningspapir til meg
bmwhans Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 jeg viste bilen min og betalte ingenting.altså faktisk gratis. er bare å sette på andre felger på visning og bytte etterpå. ser ikke problemet..
Fliid Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Visse BMW forhandlere er så kritiske at det er en skam.
E30Touring Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Greit å ha felga i vognkortet egentlig, men vurderer faktisk å sette på de "herlige" 14" alu felga igjen..
kim MPower Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Tenke jeg skulle få det i vognkortet når jeg først er der, er desverre ikke gratis på biltilsynet nei Må hvert fall betale for nytt vognkort visst du skal ha det innskrevet, husker ikke helt hvor mye, ca 500kr tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå