gematu Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Det skjedde nylig. Jeg startet den, og den lå på 500 omdreininger. Tidligere har den ligget på 1000 mener jeg når den er kald. I tillegg sviver den dårlig. Akkurat som det er rett før den stopper. Hva kan være galt her? Jeg merker at en eller anne reim er løs, fordi motoren hyler litt når den er kald. Kan dette gjøre at motoren sviver dårlig med en gang den startes?
-Sammy Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Tror du hjelper mange å hjelpe deg, ved å skrive hvilken bil du har. Årsmodell, serie og motor
gematu Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Sorry Jeg tenkte nok litt for generelt BMW E39 98 modell (520i)
gematu Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Men kan det være viftereima som ikke går skikkelig rundt, og derfor klarer den ikke å drive motoren skikkelig? Kan høres ut som motoren kveles
gematu Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Luftmengdemåleren? hmm... den er dyr
///MoePower Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Hvis kaldstartdysa er dårlig burde dette gi slike symptomer. Den er det samme som "choke" på en måte, bare det er en ekstra dyse og ikke en choke på innsprøytningsmotorer. Hyling i viftereim: stram, evt bytt den.
gematu Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Jeg prøvde å starte nå. Og da var den helt fin (1000 rpm). Ingen hyling. Men når det er sagt, så skjedde det etter at bilen hadde stått ut i et skikkelig regnvær. Jeg har opplevd dette 2 ganger nå på relativt kort tid. Men som sagt, så virket den plutselig helt fint nå, og det var heller ingen hyling. Så kunne jo tro at denne hylingen av en eller annen reim, hadde noe med startingen å gjøre?
B m w 5 2 5 i Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Min hyler også Den har hylt helt siden forrige motorvask.. Ingen hyling før. Hyler når jeg løser bilen kun med clutch/lite gass, bruker jeg gassen mer hyler den ikke. Noen som har et forslag på hva det kan komme av? (ikke meningen å stjele tråden, men vi har jo samme prob..)
-Sammy Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Min hyler også Den har hylt helt siden forrige motorvask.. Ingen hyling før. Hyler når jeg løser bilen kun med clutch/lite gass, bruker jeg gassen mer hyler den ikke. Noen som har et forslag på hva det kan komme av? (ikke meningen å stjele tråden, men vi har jo samme prob..) Høres jo ut som slitt viftereim. Når det blir vått så får den dårligere grep og da kan det vel bynne å hyle litt kanskje.
B m w 5 2 5 i Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Min hyler også Den har hylt helt siden forrige motorvask.. Ingen hyling før. Hyler når jeg løser bilen kun med clutch/lite gass, bruker jeg gassen mer hyler den ikke. Noen som har et forslag på hva det kan komme av? (ikke meningen å stjele tråden, men vi har jo samme prob..) Høres jo ut som slitt viftereim. Når det blir vått så får den dårligere grep og da kan det vel bynne å hyle litt kanskje. Den hyler like mye uansett vær Men det skjedde som sagt etter siste motorvask (2 måneder siden), så om det har kommet vann et sted det ikke skal være vann eller noe? Får vel bare bytte reimen å se om det fikser problemet.
gematu Skrevet August 17, 2007 Forfatter Skrevet August 17, 2007 Men kan dette ha noe med den dårlige kaldstarten å gjøre? Se over
Bjørn 320 Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Men kan det være viftereima som ikke går skikkelig rundt, og derfor klarer den ikke å drive motoren skikkelig? Kan høres ut som motoren kveles No er det vel motoren som skal drive reima, og ikkje omvendt?
oddis Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 1000rpm synes jeg var altfor høyt som tomgangsturtall.. Hvis du mener viftereima hyler selv etter stramming så ville jeg tatt meg en tur og smurt opp reimhjul/lager i satsen. At det kom etter en motorvask kan indikere på at smøringen på reimhjulene/lagrene har blitt svekket, uten at jeg er spesifikt inni din motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå