Gå til innhold

PROBLEMER MED 524TD 1990 får ikke turtall

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEG HAR NETTOP KJØPT MEG EN 524TD1990 model den starter å går som en klokke ingen ulyder eller noe jeg kan gi bite litte grann gass men når eg trakker til så vil den ikke, går ned til litt over tomgang. virker som den ikkje får føde/ diesel noen som vet hva jeg må gjøre eller hva som kan være problemmet ? var inne på verksted idag og kobla til data men di fant ikkje bilen der er strøm og alt på utaket men som sagt så fant di den ikkje. ringte bmw førde og di sa att d kanskje var ene styrenheten. :?

1587367bilde1img0076ha8.th.jpg

Skrevet
Lyser det noen lamper, gult med bilde av dyse ? hvis motor går i nødprogram tar den ikke gassen.

ja eg har bilde av en dyse men bare før eg starter den eller venter på glødingen d er en grønn ring og

Skrevet

jeg har snakket med bmw i førde på tlf og di mente d kunne være gass pedalen. bmw i bergen sa det kunne vere styring den svarte boksen med ledning som går innpå dieselpumpa men eg håper på att det er en bagatel eller så koster d skjorta mi :cry: vist det er noen av di er det mulig å bytte diesel pumpe til mekanisk dieselpumpe fra en eldre bil, eller er d for mye arbeid

Skrevet

Gasspedalen??? Mente de det var den som hindret turtall ? Er det ikke den du trykker inn da , for å få turtall ?

men en vet jo aldri...

Dør den , eller nekter den rett å slett å "være med" på det du vil den skal.

Kan du kjøre feks. 10 meter med turtall under tomgang , eller står den der bare og ikke vil noe ?

Hvis du gir gass med bilen i fri , eller i park - skjer det samme da ?

Hvis du kan kjøre , så er det vel tilnærmet å tro at det er kontrollboksen. Hvis den bare står der og du ikke kommer noen vei , så er det vel mer trolig pumpa som har tatt kvelden.

BMW 525 tds

Demonteringsnr.: 13123

Motorvolum: 2,5

Girsystem: 5tr

Årsmodell: 95

Ankommet (dato): 11.01.07

Km. stand: 220000

Skadeomfang:

front.

Denne står hos Møre bruktbildeler. 70 27 27 00. Ring og få tak i så mye du kan før den blir ribbet. Alltid kjekt å ha små pjask liggende i alle tilfelle.

KAN.......være luftmengdemåler som gir aldeles feil utslag her også...

Lykke til...

Skrevet

Det er potensiometer på gasspedalen-derav spekulasjoner om at det kan være den.

Har du prøvd diagnose?

jolly-diesel.. ingen lmm.

Når en trykker gassen inn på en diesel gir den mer diesel=motor ruser seg og skaper moment/kw. Det er derfor en kan justere opp dieselpumpa + mer ladetrykk=effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...