Truls 87 Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Hei! Har i det siste ikke fått start på bilen når motoren er varm. DVS at hvis jeg stopper, løper inn i feks butikken og så kommer ut til bilen igjen for å starte så vil den ikke. Starteren går rundt, men det er ikke antydning til tenning i motoren. Hvis jeg da lar bilen stå, kanskje 1 til 1,5 time får jeg start på den igjen som om ingen ting skulle ha skjedd. Bilen det gjelder er en E46 2003 330D. Noen som vet hva dette kan skyldes eller har vært borti liknende selv?? Hvis jeg leverer bilen hos autozentrum, vil de da finne feilen i feilloggen? På forhånd takk
TB328i Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 føler ved reimhjul, rengjør den. er verdt et forsjøk.
Bonden Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Denne motoren har nok ikke noen føler ved reimhjulet den sitter rett over startern (veivsensor) mistenker at dette kan skyldes en dyse ,verkstedet du bruker vil nok ta en test for dette ,dette ble gjort som en kampanje på norsksolgte biler, lekasjetest i dyser.
ah-kjell Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Det er mest sannsynlig at-injektorene ( dysene ) 1 eller flere som har for stor retur lekkasje, dvs at du får ille bygget opp nok trykk i dysene. Og det blir verre når bilen er varm. Du kan skjekke det ved å måle returen på dysene...monter på slange og mål.. du vil se det med en gang. Du kan og ta en dignose hos forhandler. de vil se det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå