knappis Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 hei. har bytta noen løftere på bilen og når jeg skulle sette på kamakseldrevet igjenn så jeg at sporet i kammen ikke passet med sporkilen på kamakseldrevet. sporet på kammen er større enn på drevet. kan vri drevet ca 1.5 tann i kilsporet. er det noen såm har hatt sundt dette på en slik motor M40.?
Bonden Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Det er slik det er konstruert for at man skal kunne justere timingen helt korekt ,etter at motoren er låst med spesialverktøy.
knappis Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Det er slik det er konstruert for at man skal kunne justere timingen helt korekt ,etter at motoren er låst med spesialverktøy. men da bruker det å være selve kamdrevet som er justerbart, mens innfestningen til kammen sitter fast. det er ikke kon på kamakselen.
Bonden Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Det er jo justerbart når du kan flytte det over 1 tann ? drevet låses når skruen trekkes til med motor på timingsmerkene og reima stramm.
knappis Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Det er jo justerbart når du kan flytte det over 1 tann ? drevet låses når skruen trekkes til med motor på timingsmerkene og reima stramm. men da bruker det jo å være en kon den sitter fast på. som foreksempel på alle dieselmotorer. har du demonter dette selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå