Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
er du sikker på det med at motoren skal gå rundt selv om ikke den får riktig signal ifra den ringen?

har ikke byttet tenningslås, har bare plukket av ringen og lagt den nøkkelen som fulgte med motoren inni den.

så det at det ble mye arbeid og bytte hele låsen ja.

skal skjekke det med pot meteret imorgen, men tviler på at det sitter der da bilen er en 98 mod.

alternativet blir vell kanskje og bytte gasspjelhuset til det som satt på m52 motoren. vet ikke om alt det blir riktig men kan ikke sjkønne hvorfor jeg skal ha en ecu fra en m52b28, hvordan dette eventuelt blir riktig.

skulle ha funnet ut om det er mulig og få tak i det ustyret jeg trenger for og få gasspedalen til og fungere med elektronisk gasspjel..

Ecu fra en M52b28 kan ha den fordelen at bilen vil starte:) Tenker nå på det at du har en bundt med kabler til overs som skal være styring av gass spjeldet. Kan da bli enklere og få igang bilen. Tror motoren vil oppføre seg helt normalt selv om du har styringen til en 2,8, da disse er oppsatt med så og si helt lik programvare.

Men, du får prøve med den ringen først:)

Skrevet

Da er motoren igang!

Det var ringen som gjorde at motoren ikke gikk rundt engang..

reiste til oslo på gsbildeler på onsdags morgen, siden det var der dem hadde igjen den ene ringen. på tur nedover ringte jeg litt rundt til bmw verksted,og fant ut at den ledningen som skal gå fra gasspedalen og opp til hjernen sitter på ledningsnettet som hører bilen til.

men siden bilen var en såpass gammel modell, så lå jo ikke det der.

men på Koed i danmark hadde de et lediningsnett liggende fra en 330i 2001 mod. og de hadde en gasspedal.

skulle få dette for 2000 danske. så da reiste jeg ned til danmark og henta det selv. kom hjem idag, og satte først inn ringen, prøvde og starte og motoren gikk rundt. men ingen start.

så byttet om om på trykk/retur slangen på bensin tilførselen,. og da startet bilen. hadde en liten mistanke om at den kunne vært feil.

bretta ut det nye ledningsnettet jeg kjøpte og fant den kontakten jeg skulle ha og plugget dem inn i noen ledige stikkere i ecuen. og vips så funket gassen oxo..

har tatt endell bilder under veis så skal prøve og få lagt de ut snart.

gleder meg til og få skrudd på resten av dekslene og osv. så jeg for ut og prøve den imorgen. skal si kjerringa er gira nå.... hehe

Isanfa: Takk for hjelpen!

Skrevet

Skal si du står på:)

Bare hyggelig og kunne være til hjelp:)

Godt du fant løsningen på dette med fly by wire:)

Nå vet jeg hva som skal til for og få nedi en 330 maskin :lol:

Ser frem til litt bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...