Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon her med E60 som har hatt problem med ulyd i styringa? Er i grunnen to problem, det eine er ein skrikelyd når ein rattar av og til, kombinert med at du kjenner at eit eller anna "luggar" når du vrir på rattet. Det kjennest ikkje ut som ein mekanisk ting (som f.eks. slepering som må byttast/smørast), heller som eit eller anna hydraulikkproblem. Skjer spesielt når det er litt fuktig luft, og blir verre ved masse ratting, f.eks. når ein køyrer opp/ned i parkeringshus (dette talar vel for at det er eit eller anna som treng litt smøring likevel)... Er ikkje enkelt å lokalisere sånne lydar, for dei følger rattstammen..

Det andre er at eg får denne lyden kombinert med ein klunkelyd ved sving over bakketopp/ujamnt terreng. Normalt ville eg mistenkt at klunkelyden kjem av ei gåen foring/bærekule/styrekule/slark i hjuloppheng, men denne kjem akkurat når skrikelyden kjem.

Har ikkje vore til nokon forhandlar for å høyre om dette er kjende problem endå, men ved å surfe på nettet har eg kome fram til at andre har dette problemet. Løysinga der har vore å bytte servostyringa:

http://forums.e60.net/lofiversion/index.php/t36407.html

Får stikke innom Autozentrum i Oslo ein dag, dei har sikkert erfaring, men hadde vore kjekt å vite om andre her inne har hatt tilsvarande problem...

• 2 months later...
Skrevet

Hei. Jeg har det samme problemet som du har. Bilen lager en ulyd som kan minne om når hjulet går oppi hjulbuen eller når abs slår inn.. Kan også kjenne det vibrerer litt i rattet. Kommer når jeg ratter i lave hastigheter 15 km/t - 50 km/t..

Orginale dekk dim. så vet at dekket ikke tar i hjulbuen.

Sulland hadde ikke piling på hva det kunne være så de måtte spørre BMW i Tyskland og de svarte at de skulle bytte servoen. 18.000 for bare servoen, jobben kommer i tillegg!

Noen andre som har vært borti noe lingende eller har noe lys å kaste over denne saken?

Skrevet

Leste alle innleggene på den engelske linken og ser ut som er et helt vanlig problem. De fleste får servoen byttet ut. Stygge er at garantien min gikk ut for 6 mnd siden..

Skrevet

er et vanlig tannstang problem dette ja... er garantien gått ut, kan en få dekket delen av BMW norge og betale arbeidstimene selv.

er dermed bilen importert, får en ingenting!!

Skrevet

Hehe.. Bilen er importert! Sulland har søkt så vi får se hva som skjer. Skulle det ikke gå vår vei så har vi 6 mnd garanti fra de som importerte bilen for oss så dette skal nok gå så bra så! :wink:

Skrevet

Forbrukerkjøpsloven gjelder for brukte varer også ,som er solgt fra et fast utsalgssted .dette er da en del som er beregnet å vare mere en 2 år så da kommer denne loven til nytte.(det kan være visse ting som som ikke omfattes også.)Sjekk dine rettigheter.

Skrevet

Har hatt samme problem på min bil 525Dat E60 2004 mod.

bilen var da 3,5år da jeg fikk samme problem. Fikk byttet tannstangen på bilen alt dekt på garanti/kjøpsloven. Servicen hos Trondsen Bil i tromsø er bare helt kanon bra. Beste bilen jeg noen gang har hatt så heretter blir det BMW for alle penga.

Skrevet
Forbrukerkjøpsloven gjelder for brukte varer også ,som er solgt fra et fast utsalgssted .dette er da en del som er beregnet å vare mere en 2 år så da kommer denne loven til nytte.(det kan være visse ting som som ikke omfattes også.)Sjekk dine rettigheter.

Ender uansett ikke opp med å beatle for noe så ork.. Skulle det skje noe etter dette skal jeg ha det i baktankene :)

Skrevet

Gustav C; håpar det ordnar seg for deg..

Var innom Autozentrum (Oslo) for å bytte olje (må ha det stempelet i boka for å ha orden i sysakene ved evt. vidaresalg), og spurte om han som skrua på den kunne vurdere om det er grunn til bekymring mht. lydane. Men han høyrde ingenting, så dei ba meg evt. kome tilbake ein annan gong når ulydane var meir markante. Har nokon forståelse for kor lenge det kan gå før det evt. blir havari på tannstang eller servo og om det er risiko for at servopumpa også vil gå viss ein ventar det ut?

Har importbil, så kan vel takke meg sjøl for at eg ikkje sjekka dette med garanti/kjøpslova før eg kjøpte den.. Kan sikkert ta kontakt med forhandlaren i Tyskland, men den ordinære garantien på 2 år som gjeld der har jo gått ut.. Har forresten kun gode erfaringar med Autozentrum, og ser ikkje på det som umogeleg at dei hjelper litt til med å søke garanti, evt :D

Er uansett kjempefornøgd med E60'en, og er veldig spent på korleis den oppfører seg på vinterføre :-)

Skrevet

Endte opp med å betale for jobben selv, mens BMW la ut for delen.. Akkurat som Thunegutt sa. Kom på 9000 kroner for det tann-staget.. De må import-forahandleren betale.. Hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...