albjorkl Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 jeg har en 1987 325i e30 mtech1. jeg har et prosjekt gående, men jeg tror bare at jeg lar være. Pga har funnet så utrolig mye rust på bilen, å jeg begynner å innse at det er lite vits å drive å repare på en rust holk.. den ser ikke ut med en nærmere titt. planen min er: få tak i en rust fri 316 e30. lakk rust gjør ikke så mye. bytte over motor, understell, styling, felger, interiør, og alt som er brukbart fra 325'en.. og så skal den hel lakkeres. spørsmålet er: Noen som vet om dette lar seg gjøre? om alt passer rett over, på en 316 fra en 325? eller må det moddes? MÅ det være samme års modell? eller har ikke det noe å si? takk for hjelpen!
Stian Børresen Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Alt skal passe over såfremst du bytter ALT. Det må du jo nesten uansett om du skal ha total ombygging til 325, eller du kan få tak i 318is da den har samme understell som 325'n;) Men e30 IS er vel ikke så alt for enkelt å få tak i.. Eneste du må tenke på er å få tak i en som er samme chassi som den du har, så har du pre-facelift får du tak i det:)
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 Alt skal passe over såfremst du bytter ALT. Eneste du må tenke på er å få tak i en som er samme chassi som den du har, så har du pre-facelift får du tak i det:) så det går ikke at jeg skaffer en facelift.. ?
Stian Børresen Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 da må du koble om ledningsnett/bytte innsprut på motoren. + evt bygge om kjølesystemet ditt noe. det enkleste er å få tak i en lik modell. du vil vel også få problemer med å få på fangerene dine siden det er noen småforskjeller i chassiet på facelift utgaven. annen frontplate,forskjellige hjulbuer bak bare for å nevne et par ting.
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 da må du koble om ledningsnett/bytte innsprut på motoren.det enkleste er å få tak i en lik modell. du vil vel også få problemer med å få på fangerene dine siden det er noen småforskjeller i chassiet på facelift utgaven. annen frontplate,forskjellige hjulbuer bak bare for å nevne et par ting. faen.. så det er ikke bare bare altså ? hmmm.. så hvis jeg kjøper en 1987 mod coupe.. så skal alt passe?
Stian Børresen Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 ja,det er litt jobb:P beste er nok å få tak i en 86/87mod ja:) en 87mod før facelift:) Så er det bare å skru av alt å flytte over:) Blir vel nok jobb bare det om du ikke skal begynne å bygge om motor og slikt også. Det skal også sies at du ikke nødvendigvis trenger å bygge om men det blir ordentlig om du gjør det.
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 ja,det er litt jobb:Pbeste er nok å få tak i en 86/87mod ja:) en 87mod før facelift:) Så er det bare å skru av alt å flytte over:) Blir vel nok jobb bare det om du ikke skal begynne å bygge om motor og slikt også. Det skal også sies at du ikke nødvendigvis trenger å bygge om men det blir ordentlig om du gjør det. ok.. men dette blir prosjekt ut over vinteren.. har du noen aning om hva en så si rustfri e30 coupe kan koste? motor kan godt være knuuust.. men ikke rust.. litt lakk rust går ann... skal bygges turbo også i denne..
Stian Børresen Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 tja, kommer vel litt an på men en 10.000kr for et helt reint chassi er vel ikke så galt vil jeg tro. En rustfri 2dørs e30 er verdt endel kroner om alt er gjort skikkelig;)
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 tja, kommer vel litt an på men en 10.000kr for et helt reint chassi er vel ikke så galt vil jeg tro. En rustfri 2dørs e30 er verdt endel kroner om alt er gjort skikkelig;) jaok. ja 10000 gjør meg ingenting.. det var noe i den duren jeg tenkte meg.. men det er ikke vær dag man kommer over en sånn.. :/
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 fant denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1595553
Stian Børresen Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Mener det ligger et chassi her inne på salgs sidene, husker ikke pris men du kan jo søke å se om du finner det. Såvidt jeg husker var dette et helt rustfritt chassi.
albjorkl Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 Mener det ligger et chassi her inne på salgs sidene, husker ikke pris men du kan jo søke å se om du finner det. Såvidt jeg husker var dette et helt rustfritt chassi. skal søke takk så mye for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå