Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste dagene har disse 2 begynt å¨lyse , de har vel en sammenheng med hverandre så derfor lyser vel begge?

i går da jeg kjørte forsvant disse lysene ca 30 sek etter jeg begynte å kjøre , men i dag lyser de igjen.

hvilke årsaker får disse lysene til å lyse , kan veskenivå på bremseveske eller noe slikt ha noe å si ? hvor ligger enheten som styrer disse , og hvor er det sensorer ?

Skrevet

ingen som kan svare på dette?

I går forsvant lysene , i dag var de tilbake men forsvant etter ca 1 min kjøring , forleden var de på konstant !?!?

Hva kan gjøre at dette skjer ? er det sensorer som jeg kan sjekke for ledningsbrudd ? er det en styreenhet jeg kanskje kan sjekke , og hvor ligger alt dette ? og til sist..... kan dette utgjøre noe skade på bilen hvis jeg kjører med dette eller er det bare at ABS og ASC ikke fungerer ?

please anyone

Skrevet

Nesten garantert en ABS-sensor som har tatt kvelden. Ikke så altfor dyrt å bytte heldigvis. :)

Skal ikke være farlig å kjøre med, annet enn at du ikke har ABS da, men det hadde vi jo ikke i "gamle dager" heller, og de fleste av oss overlevde jo det også.

Skrevet

ingen som vil prøve å forklare meg hvor jeg finner de forskjellige tingene, har prøvd div som haynes men skjønner det ikke helt siden jeg ikke er noen ekspert på bil.

Skrevet

sensorene er montert paa baksiden av hjulspindelen paa hvert hjul med kontakt som er skjotet paa innerskjermen.

men det kan ogsaa vaere feil med abs modulen din

Skrevet

i dag når jeg kjørte til jobb slukket lysene som normalt når jeg slo p tenninga så det er en periodisk feil. må finne ut av dette.

hvprdan ser denne sensoren ut da ? ligger den slik til at jeg ser den og ladningene etc etc ?

Skrevet

Ledningene til disse går ut av navet på hjulene. Jekk opp bilen og se på navene. Ser alt da. Er antagelig noe dritt som ligger i nav el da min erfaring på E36 er at de som regel fusker pga møkk/sand/ol som gjør at signalet ikke registreres. En rens holder ofte.

Skrevet

var nettopp ute å kjørte, lyset var på og slukka ikke , men da jeg bremsa ned til en rundkjøring slukka lyset seg !?!?! hvis jeg da tenker at det er dårlig kontakt et sted med en eller annen ledning så er vel kanskje ikke det så gærnt eller ?

du sier møkk\sand som hindrer signal, hvordan registrerer\mottar og sendes signalene da ?

Skrevet

Hei du! har akkurat hat det samme problemet på min e46, lysene kom og gikk til stadigheter, dro på verksted fikk de til å ta diagnose koster rundt 400,- kom feilmelding på abs giver høyreside, ringte så til GS bildeler å bestillte en den kosta 1100,- til min bil sikkert litt billigere til din bil, jekket opp bilen tok av høyre bakhjul på innsiden av bremsskjoldet på vensside ligger det en ledningsbit og en svart dings som er festet med en umbracoskrue, skru den ut og ta ut sensoren den kan sitte meget godt fast, kan hende du kun trenger å tørke av den og den er god som ny igjen, men mest sannsynlig hvis den sitter godt fast vil den bli odlagt da du strever med å få den ut. jeg ødla hverfall min. følg ledningen i andre enden og der finner du en kontakt som er andre enden av sensoren.

Så det er ikke så mye hokuspokus å bytte, gjør ingenting å kjøre med den feilen heller tok 3mnd før jeg byttet, er bare det at akkurat når det lyser virker ikke ABS og ASC.

Håper det hjelper deg.

Skrevet

400,- for diagnose var billig, hørte her og det kosta 1500,- !!

skal prøve å se om jeg finner disse sensorene og først se om jeg har noen brudd på ledningene.

kommer jeg til disse uten å skru av dekket? , tenkte bare å kjøre den på grava og se fra innsiden ?

Skrevet

må nokka av med dekket ja, 1500,- va en sinnsyk pris. fikk første diagnosen gratis den andre kosta 449,- da dem resat programet etter bytte av sensoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...