Gå til innhold

Noen måte å finne ut om man har 320 eller 325 motor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg kan vite om det er en 325 eller en 320 motor.....

har en bil her som er ombygd fra 320 til 325 av tidligere eier, men jeg vet ikke om det er sant. vognkort er ikke endret til 325. hvordan finne ut om det er 325 motor?

Har en Audi 100 2.3E (5-syl med 134hk),,,,sammenlignet med den så syns jeg ikke det er store forskjellen. I tillegg så synes jeg motoren trenger litt vell mye turtall for å dra. Under 3.000 omdreidninger så er det ganske så dødt. På 3.500 omdreidninger først begynner det å dra skikkelig, men da er det heler ikke stort mer enn i Audi'n.... Derfor jeg begynner å fundere, når min BMW 325i Coupê ikke presterer stort bedre, pluss at den omtrent krever mer turtall til tross for en mer cylinder.

bilde av motor her:

http://img61.imageshack.us/img61/6127/cimg0713qn7.jpg

takk for svar=D

Skrevet

hvilken årsmodell?

på min 86, står det 2.5 på en liten rund tupp, mellom toppdeksel og plugger... ca på syl nr 3..

Skrevet

Dette skal være stemplet på blokka. Men det er så ymse at det ville jeg ikke satsa på at du fant. Innsuget er krappere i svingene på en M20B20 enn en M20B25. Innsugsbøyene er pene å myke på en M20B25. Elelr så kan du skru av deksal så du komemr til *Hjerne til bilen over hansekrom. Chassi nr på bilen som hjernen kommer ifra står på ett klistremerke på hjernen. Men den gamle modellen M20B20 har ett annet styringssystem kalt L-Jetronic. .. Ta bilde av motoren å legg ut her?

Skrevet

S mye for tilfeldighetene :P hehe, når du trøkker på " Skriv svar " så ser du under boksen du skriver i, der står det om du vil legge inn bildet, trykk "her" , så gjør du det. reesten klarer du nok ;)

Skrevet

Har en Audi 100 2.3E (5-syl med 134hk),,,,sammenlignet med den så syns jeg ikke det er store forskjellen. I tillegg så synes jeg motoren trenger litt vell mye turtall for å dra. Under 3.000 omdreidninger så er det ganske så dødt. På 3.500 omdreidninger først begynner det å dra skikkelig, men da er det heler ikke stort mer enn i Audi'n.... Derfor jeg begynner å fundere, når min BMW 325i Coupê ikke presterer stort bedre, pluss at den omtrent krever mer turtall til tross for en mer cylinder.

Noen smarte ord fra noen med litt mer peiling enn meg? :D

Skrevet

dra den på sperra er det en hissi sperre er det 325 er det brææææææææææ er det 320 med stygg vanos lyd :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...