Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
http://forum.saabturboclub.net/viewtopic.php?t=15855

Ed hunter har nok komplekser for et eller annet ;-)

Mitt siste innlegg der i tråden forklarer vel det meste. Og de som har kommentert meg personlig her bekrefter vel min teori. ;)

Kanskje Ed_Hunter liker BMW likevel siden han har meldt seg inn på forumet her hehe Bare innrøm det du elsker BMW duå

Riktig det, at jeg ikke eier/har eid en BMW baserer seg mest av alt på tilfeldigheter. Det eneste som skilte meg og en 91 535i for et par år siden var en uærlig selger for å si det slik.

Skrevet

Bare for å legge til litt her i tråden, sammenliknet med http://forum.saabturboclub.net/viewtopic.php?t=15855 så vet jeg ikke hva som er verst;

A: Mangel på selvironi for et bilmerke man har større "kjærlighet" til enn andre.

B: Gleden av å rakke ned på andre bilmerke som har et godt samhold i et forum.

Selvom jeg kan forstå at sikkert mange ikke liker BMW, eller personer som liker BMW. Er desverre mange idioter som har BMW, og ødelagt ryktet på denne måten. Selvom sitter jeg ikke konstant og rakker ned på andre bilmerke fra en tid til annen, så har jeg et forakt for enkelte merker.

Skrevet

Jeg har etter min mening ikke rakket ned på noen som helst, den første posten var for det meste ironisk, og det er jo synd om noen oppfatter det annerledes.

Kan ikke huske at jeg har sagt noe stygt om noen, jeg har kun poengtert at BMW-eiere etter min mening er ganske hårsår, og det ser jo ut til at det stemmer litt? At det sikkert finnes Saab-eiere (og bilentusiaster generelt) som er like hårsår tviler jeg ikke på, men det inntrykket jeg har er at BMW-eiere ofte tåler mindre enn andre. Jeg syns ikke det har noe med "kjærlighet" å gjøre om man ikke tåler en spøk i alle fall.

Hva vi skriver om BMW på STCN-forumet er vel egentlig likegyldig, vi styrer med vårt og dere med deres. Om jeg snubler over en tråd her som disser Saab er ikke det noe jeg ville reagert på, dette er jo et BMW-forum. Det er jo som å reise til Sverige og bli rasende over at de forteller vitser om nordmenn. Om det var lurt av meg å fortelle en svenskevits i Sverige er vel kanskje et annet spørsmål. :)

Skrevet

Tok du siste posten min personlig så var ikke det meningen. Har ikke som mål å slenge med leppa mot medmennesker her inne. Det jeg skrev var som en generalisering. Har som sagt heller ingenting imot personer som hverken hater eller liker diverse bilmerker, med mindre de gjør det til en relegion. :lol:

Jeg referete i forrige post fra saab forumet, som var bakgrunn til posten. Deretter hvor jeg gjorde en sammenlinking av hvorav hva som evt. er bedre av å være hårsåre, eller i den topicen på saab forumet hvor de rakket ned på bmw entusiaster. Disse to er kanskje ikke sammeliknbare, men siden begge topicene omhandler samme sak, og begge topicene refererer til hverandre synes jeg det var greit å ta opp. Men som sagt, var ingenting personlig ment til deg Ed_Hunter. Jeg hadde nok vært like hårsår uansett hvilket bilmerke jeg hadde vært tilhenger av.

Kan hende det også ligger noe i det gode samholdet her på forumet generellt, for å ikke nevne at i en test senest sist uke (på dinside.no eller hvor det nå var) viste en meningsmåling at BMW eiere er de som oftest er tro til deres bilmerke, og vender ofte tilbake til BMW når det er spørsmål om å kjøpe ny bil. Om dette har noe sammenheng kan jeg ikke svare på, men vil tro det. Personlig har jeg allerede planlagt min neste bil, som vil bli en ny BMW.

Har heller ikke formål å være "bedreviter" av noe slag, men helt ærlig, føler jeg meg bedre enn personer som har glede av å rakke ned på andre, uansett hva det måtte være.

De to postene mine kan jeg editere bort hvis de på noen måte skulle være av sjenanse til noen.

Skrevet

Så i den linken til det saab-forumet at det var en som mente at saab 9-5 skulle være direkte konkurent til Merce s-klasse (trodde han, sa han) og rett under sto det bmw 3-serie...

Er vel ikke bare jeg som tror en viss saab-elsker er en smule stormannsgal når man setter opp 9-5 mot S-klasse til merce?Og til en 3-serie?Ser det jo som naturlig at 5-serie og f.eks volvo v-70 er naturlige konkurenter til en 9-5 men...Er vel en av de "større" stasjonsvognene...

Eller er jeg helt blåst nå og burde ikke si noe??

Kom Saab forresten med bakhjulstrekk til noen av turbomodellene sine eller var det bare full gass rett i grøfta?

Skrevet

Jeg var en gang, for mange år siden, innom en Saab-forhandler. Nærmere bestemt på Sola utenfor Stavanger. Jeg var visst ikke god nok til å kjøpe bil der, for ingen selgere ville snakke med meg. Det gikk ikke lang tid før jeg skjønte hva i alle dager det var jeg hadde gjort, og var sjeleglad for at de ikke ville prate med meg. Har aldri igjen vært inne hos en Saab-forhandler.

Men ærlig talt kara, BMW-eieren med skrot på skiltet har jo åpenbart en stor dose selvironi, så hvorfor skal ikke vi ha det? ;) Er da ingen grunn til å ta det som noe annet enn morsomt.

Kaller da daglig kjerra mi for en "haug", "kjerre", og lignende, allikevel kjører den fra alt Saab har klart å spytte ut av fabrikken sin de siste 30 årene, både på vei og bane, og ikke minst så er den 100 ganger mer morsom å kjøre. Å kjempe mot fremhjul og ratt som absolutt ikke vil dit du vil de skal, føles helt meningsløst. Kjempe en forhåndstapt kamp hver gang man har litt stor fart i en rundkjøring, o skrekk. Det eneste Saab har klart bra, er noen søte gamle modeller (de runde Bobleaktige), og 9-5en som var frem til den de fikk de grisestygge B-gjengenbrillene i chrome! (Som jeg forøvrig trodde var en Photoshop første gangen jeg så! Sotte bjille..) 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...