Gå til innhold

Xenonlys lyser lilla..? + HB3 60 watt spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre xenonlyset (nærlys) begynte plutselig å lyse helt lilla.

Er det for lav spenning eller er pæren iferd med å ryke?

Er dette noe en enkelt kan skifte selv, og hvor bør en kjøpe pære for ikke å bli ruinert?

Endret 31/8 for å legge til ekstra spørsmål i tittel

Skrevet

xenon pærer blir rosa med alderen! behøver vel ikke ryke enda! men tyder jo på at den kanskje er litt gammal?

Skrevet

Må bare spesifisere at når jeg skrev lilla så mener jeg virkelig lilla, ikke litt lilla skjær i lyset. Kan sammenlignes med forskjellen mellom svart og hvit. Ene lyset lyser som det skal mens det andre er fullstendig lilla, noe som gir ekstremt dårlig lys på høyre siden :?

Skrevet

Hos dybvik Trading får du 2stk DS2 xenon pærer (Altså original xenon pære til linselykter) for kr. 990,-

Alt TO stk samlet for 990,- !!

Kjøpte 2stk 6000K pærer til E39'n min som jeg flytta over til den nye E46n min når jeg fikk den.. Har lyst flott i halvannet år de :)

Skrevet
Hos dybvik Trading får du 2stk DS2 xenon pærer (Altså original xenon pære til linselykter) for kr. 990,-

Alt TO stk samlet for 990,- !!

Kjøpte 2stk 6000K pærer til E39'n min som jeg flytta over til den nye E46n min når jeg fikk den.. Har lyst flott i halvannet år de :)

Hmm skal prøve dette, er vel sånn internett butikk dette da..

er det 6000K som er det normale?

Skrevet
Kanskje lurt å bytte begge pærer så det ikke blir farge forskell fra den nye til den gamle?

Fargeforskjell?????? Dette har man kun rett før de ryker eller? Ihverfall har det vært slik på mine :?

Skrevet

Skift pære snarest. Når pæra begynner å bli dårlig kan det være at elektronikken får problemer med å tenne den. Dette kan i værste tilfelle føre til at elektronikken ryker. Jeg ville ikke tatt sjansen på det. Det er høye spenninger som skal til for å tenne pæra. Hvis den ikke tenner må kanskje elektronikken gjøre flere forsøk og kanskje presse opp spenninga, som igjen belaster mye.

Det koster sikkert noen 1000 å skifte. Har vært borti nødlysarmaturer for bygninger der det står at lysrøret skal skiftes før det er helt utbrent, ellers kan elektronikken ta skade.

mvh

Torfinn

Skrevet

Kjøp et 6000K DS2 reservepæresett fra Dybvik og bytt på begge sider ;)

6000K ser litt mer blått ut (jeg synes det er stiligere) og lyset er tilnærmet mitt på veien for deg som sjåfør :D

Ja det er VEELDIG ofte fargeforskjell på nye og gamle pærer så bytt begge. Det ser litt teit ut med gult lys på ene siden og blått på andre..

Var borti at det var ganske så stor forskjell på fargetemp på 2 helt nye pærer.. Men etter noen dagers bruk så ble de helt like :)

Hvertfall på E39 og E46 er det piece of cake å bytte pærene selv! Ta av gummimuffa på baksiden, vri og ta av pluggen med den tykke kabelen.. Vri og ta av den plastlåseringen som sitter rundt pæra (sokkelen).. da er pæra løs og kan taes ut!!

Montering skjer i omvendt rekkefølge ;)

PASS PÅ AT DU HAR SLÅTT AV LYSA FØR DU BEGYNNER!!!! OM DU IKKE HAR LYST PÅ EN SKIKKELIG KARAMELL DA... ;)

Skrevet

Kjøp et 6000K DS2 reservepæresett fra Dybvik og bytt på begge sider ;)

6000K ser litt mer blått ut (jeg synes det er stiligere) og lyset er tilnærmet mitt på veien for deg som sjåfør :D

Ja det er VEELDIG fargeforskjell på nye og gamle pærer så bytt begge. Det ser litt teit ut med gult lys på ene siden og blått på andre..

Var borti at det var ganske så stor forskjell på fargetemp på 2 helt nye pærer.. Men etter noen dagers bruk så ble de helt like :)

Hvertfall på E39 og E46 er det piece of cake å bytte pærene selv! Ta av gummimuffa på baksiden, vri og ta av pluggen med den tykke kabelen.. Vri og ta av den plastlåseringen som sitter rundt pæra (sokkelen).. da er pæra løs og kan taes ut!!

Montering skjer i omvendt rekkefølge ;)

PASS PÅ AT DU HAR SLÅTT AV LYSA FØR DU BEGYNNER!!!! OM DU IKKE HAR LYST PÅ EN SKIKKELIG KARAMELL DA... ;)

Skrevet

Takker for alle svar!

Har gjort som "aloebiz.net" anbefalte og kjøpt DS2 reservepære sett og kommer til å bytte begge to siden den lyser litt blåere. Mye fin info på den siden der som "Øyvind" skriver. Har også bestilt Xenon look pærer til fjærnlysa siden jeg først skulle bestille noe der så nå er jeg spent på resultatet. :)

Forresten ganske greie priser der!

Skrevet

Pakken har ankommet og jeg er meget fornøyd med servicen hos Dybvik, raskt og korrekt levert.

Kommer til å skifte pære i morgen kveld så er nå litt spent om det blir forandring eller jeg må venne meg til å se lilla i mørket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...