Amzoch Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 Hei Jeg har ikke det arket kor det står kordan sikkring er til vad.. Noen som vet kordan nummer sikkringa til Langlysan er på E39 98 mod? Har fk angel-eyes.. der e lednignen på fjernlysan HVit og svart.. og vil jo tru att det er standar att svart er minus.. og da må hvit være pluss?!?
dvil Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 De får strøm i hver sin leder direkte fra lysmodulen, dvs. ingen egen sikring.
Amzoch Skrevet August 21, 2007 Forfatter Skrevet August 21, 2007 ser mange sier når man setter på xenon kit.. man må bytte til 20A sikkring? Lysmodulen har jo bare 5A? vist eg ikke husker feil. ska man bytte den til 20 da?
dvil Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Har kikket litt i Bentley igjen. Det jeg skriver nå er slik jeg forstår skjemaer og tekst. Andre får hoppe inn og rette meg hvis nødvendig: Lysmodulen, plassert framme til høyre i kupeen, styrer det meste av lys - og eliminerer egne sikringer og releer for lyskursene. Modulen får strøm fra sikring 16 (5A), 41 (5A), 112 (80A) og 113 (80A). 41 leverer også til cruise control og bremselys (jeg vet ikke hvorfor det lyset er nevnt spesielt), 113 leverer også til 13 og 27-30. Modulen overvåker strømforbruk og gir feilmelding dersom det er for høyt eller lavt - skrur sikkert strømmen av ved feil. Jeg synes det virker rart at skal settes inn større sikring for xenonlys. Hvis jeg ikke husker feil trekker de bare 35W. Hvis noe skal endres tipper jeg det er snakk om omprogrammering av modulen, slik at den vet hva som er normalforbruk på kursen. Noen som vet sikkert??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå