Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei noen som vet hvordan jeg skal gå frem ang å søke\ biltilsynet ang ombygging av en e30 318 til en 325 å hv som kreves av dokumentasjon. er det mulig å kjøpe en bil fra sverige å ta den med til biltilsynet ang delene så de kan se om det stemmer når den er ombygd? på forhånd takk :D

Skrevet

jeg har snakket med dem i denne uken, ang ombygging av 320 til 320, dette fikk eg som svar på min mail:

Viser til deres henvendelse vedrørende ombygging av en 1986 modell BMW 320i, 126 hk. Kjøretøyet ønskes pga. defekt motor å bygges om til en 325i med 170 hk.

Fremgangsmåte er som følger:

- Kontakt BMW Norge og spør om råkarosseriet på 320i og 325i er identiske, dersom dette er tilfelle vet vi at karosseriet vil tåle de ekstra påkjenningene

større motor vil gi. (kan også innhente denne informasjonen fra merkeverksted, med underlag i delenummer.)

- Få en liste fra BMW Norge med beskrivelse av hvilke deler i hjuloppheng/bremser som er forskjellig for de to kjøretøytypene. (kan også innhente denne

informasjonen fra merkeverksted, med underlag i delenummer.)

- Vedlegg disse papirene og send en søknad til Statens vegvesen, der ombyggingen er beskrevet opp i mot etterspurt informasjon fra BMW Norge.

- Dersom dokumentasjon er tilfredsstillende vil du få klarsignal til å starte ombyggingen.

- Når ombyggingen er ferdig må kjøretøyet forevises merkeverksted. Merkeverkstedet skal verifisere at nødvendige deler er overflyttet

(bremser/forstilling/motor).

- Kontakt så saksbehandler for time til kontroll, vi tar en teknisk kontroll av kjøretøyet og endrer nødvendige tekniske data i vognkortet.

Dette var i korte trekk fremgangsmåten, som du ser er vi avhengig av et visst samarbeid med BMW Norge eller et av deres merkeverksteder.

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...