Singda Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Hei, skal sjekke kompen på vær enkelt sylinder nå på motoren min, det er en rekke 6 på 2,5 liter, bmw 325 e 36 91 mod, lurte på hvor mye komp jeg skal ha i sylinderene? aldri sjekka dette før så veit ikke hvor mye det skal være. vist noen veit dette så si ifra takker for alle svar! og 1 spm til, når jeg starter på kald motor så hører jeg sån klakk klakk klakk lyd som går over etter 3 sekkunder kansje, hva kan det være? noe med ventilene? mvh:Simon
Fliid Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Klakke lyden vil jeg tro er at ventilene ikke får smøring helt i starten. HELT normalt på din bil. Så fort oljetrykket er oppe å olje er kommet fram i kanaler osv så er alt som det skal å klakkingen er over. Dette tar som du sier, par - tre sekunder Ta ut alle pluggene, skru inn kompmåleren i plugghullet. (Kjekt og ha en medhjelper) Kinn til måleren er stabil, deretter les av. Gjenta dette på vær sylinder. Men husk, ALLE pluggene skal skrues ut. Kompen skal ligge på mellom 10- 11 tenker jeg;)
Singda Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Okey, tusen takk for svar=D noen andre som veit eksakt komp på denne motoren?
propan Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Varierer fra motor til motor,ingen er like-alle er ulikt slitt. Bare alle seks er like er alt i orden. Noen spesiell grunn til at du vil ta en komp test?
Allez Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 står i haynesboka at de ska vere mellom 10-11bar
Fliid Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 standard. Dette er da opptimalt. Men er som Propan sier, det viktigste er igrunn at det er jevnt mellom alle sammen.
Singda Skrevet August 22, 2007 Forfatter Skrevet August 22, 2007 Okey, takker for svar skal antageligvis Måle de imorgen så kan gi tilbake melding på hva utslagene ble.
Singda Skrevet August 23, 2007 Forfatter Skrevet August 23, 2007 Varierer fra motor til motor,ingen er like-alle er ulikt slitt. Bare alle seks er like er alt i orden.Noen spesiell grunn til at du vil ta en komp test? Ja jeg skal begynne å montere turbo i helga men den bruker så mye olje, håper på at det bare er ventiltetningene som er grunnen, men må være sikker...
Fliid Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Om det ikke er blårøyk ut av eksosen din konstant. Så sitter du nok igjen med tettningene. Hadde Olja "lekt" forbi stempelet så ville lekkasjen vært så stor at gangen på motoren din å blårøyken fra eksosen ville vell gitt deg en peilepinn på at noe var galt for lenge sia.
stianosthus Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Varierer fra motor til motor,ingen er like-alle er ulikt slitt. Bare alle seks er like er alt i orden.Noen spesiell grunn til at du vil ta en komp test? Ja jeg skal begynne å montere turbo i helga men den bruker så mye olje, håper på at det bare er ventiltetningene som er grunnen, men må være sikker... Hvor mye olje bruker den da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå